gnisten83 skrev:Spacers eller fälgar med annan offsett ger en snedbelastning på hjullager.
Men visst funkar de, har kört min gamla vagn med 500hjul ist för 400 och allt breddar utåt med mina fälgar
JohannesG skrev:Borde fungera med någon typ av spacer tycker jag. är ju inte så många kilos belastning per hjul där. Vätskefyllning borde ju också fungera fint. Blir inte så många liter, men tror säkert du kan märka av det ändå. Extra vikt på rätt ställe så att säga.
Mina fälgar har en del positivt ET från fabrik, är det inte det på din nya vagn också @gnisten83?
MDin skrev:Ser ut att det är negativt ET som jag kommer fram till. Djupet är ju utåt. Kan ha förväxlat neg å positivt. Är inte proffs på sånt här. Den är knappast ny längre. Köpte den 2008. Sedan dess har ja hunnit med att tippat några ggr. Bytt vinsch 2 ggr. Lyft tungt å krökt fyrkantsröret som håller kranen. Nu är det ett kraftigare rör med ytterligare ett rör inuti. Nu bågnar vagnen vid tunga lyft i stället. Förmodligen tycker någon att jag är dumdristig! Jo det är jag nog, men det är en kontrollerad sådan.JohannesG skrev:Borde fungera med någon typ av spacer tycker jag. är ju inte så många kilos belastning per hjul där. Vätskefyllning borde ju också fungera fint. Blir inte så många liter, men tror säkert du kan märka av det ändå. Extra vikt på rätt ställe så att säga.
Mina fälgar har en del positivt ET från fabrik, är det inte det på din nya vagn också @gnisten83?
Vill ju ha hem bästa största lasset. Tyvärr blir tyngdpunkten inte så låg längre. Därför funderar jag spacers.