stegmaster skrev:Er ikke noen ekspert på dette, men på min maskin er det en kran på slangene til varmeapparatet bak ved motoren, slik at en kan stenge av sirkulasjonen fremover til hytta.
Rolfo skrev:stegmaster skrev:Er ikke noen ekspert på dette, men på min maskin er det en kran på slangene til varmeapparatet bak ved motoren, slik at en kan stenge av sirkulasjonen fremover til hytta.
Skal sjekke, men tror ikke vannet kan være avstengt siden varmeapp klarte å ta ned hele motortemperaturen.
Vil i hvertfall starte med å skifte termostaten når den kommer (hvis den kommer )
Rolfo skrev:Rolfo skrev:stegmaster skrev:Er ikke noen ekspert på dette, men på min maskin er det en kran på slangene til varmeapparatet bak ved motoren, slik at en kan stenge av sirkulasjonen fremover til hytta.
Skal sjekke, men tror ikke vannet kan være avstengt siden varmeapp klarte å ta ned hele motortemperaturen.
Vil i hvertfall starte med å skifte termostaten når den kommer (hvis den kommer )
Vet nå at den lille kylaren foran den store kylaren er oljekylaren, altså ikke noe med varmeapparatet å gjøre i det hele tatt Termostaten er kommet til Norge i det minste, så om et par dager er den her..
stegmaster skrev:Har du snakket med noen hos Beck maskin om hva dette kan være, eller mente de også at det var termostaten som var årsaken?
totte skrev:Ser fantastiskt fin ut, en sån gammal klenod är verkligen en prydnad för gården. Gratulerar till ett så fint fynd! Vill minnas att dom låtter ganska trevligt också Och, som sagt inga termostatproblem
stegmaster skrev:totte skrev:Ser fantastiskt fin ut, en sån gammal klenod är verkligen en prydnad för gården. Gratulerar till ett så fint fynd! Vill minnas att dom låtter ganska trevligt också Och, som sagt inga termostatproblem
Tack för dom fina orden. Motoren varvar verkligen bra för at vara en så gammal fordon. jag har kjöpt den av en bekant, så jag visste innan affären, at den var i ganska god skick, trots man vet ju aldri med så gamla fordon(inte med nya heller för den saks skuld)
"So far so good" får man vel si.
stegmaster skrev:Rolfo, kunne dette vært noe å ha til Hanix`n?
http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... e=16579013
Var litt små hjul syntes jeg( men det er jo truckhjul og de bruker være ganske solide), men ellers ok for kortere forflytting av maskinen.
Kunne en fått prutet den ned i 10000,- inkl mva så kanskje, eller?