Önskemål och feedback

Skogsforum appen

61 inlägg 4492 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

halvproffs  
#510526 Ska göra det sen!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

skogsjan695xl  
#510540
halvproffs skrev:Märkligt det här med appar och telefoner. Finns bara en appversion enligt Fredrik, men jag har två helt olika. Den ena finns det ingen blogg i och utseendet är helt annorlunda.
Samsungtelefoner bägge två och den ena kan jag se bilder i men inte den andra.
Är det värt att byta utförande vart tredje år?
Du har möjligen inte sparat hemsidan som en genväg. Den ser ju ut som ett app på skärmen.
Men ena heter skogsforum och den andra skogsforum forum. Har oxå 2 olika på min samsung men ena är appen och andra hemsidan.

Avatar Fallback

Re: Skogsforum appen

hfab  
#516675
totte skrev:
T Landström skrev:Varför kan jag bara se vissa bilder i appen?


För att appeländet är kass och utvecklarna (som inte är Fredrik) tydligen har väldigt svårt att få ut tummarna och uppdatera den för nya forumversionen.
Vill utvecklarna ha betalt för det arbete dom lagt ner?
Jag skulle inte betala ett ruttet öre för den service dom tydligen har...

Det retar mig att vissa bilder inte visas i appen, medan vissa medlemmar alltid lyckas få sina bilder att synas i appen.
Finns det någon som kan förklara varför @slurfi lyckas lägga in bilder med inte tex @sundelius ?

Innan någon hjälpsam själ tipsar om att använda webapp eller webläsare, ska jag tala om att det har jag provat.
Men jag gillar inte formatet på dessa sidor.

Jag föredrar appen, men tycker att det är tråkigt att utvecklarna inte får tummen ur och fixar till detta med bilder.

(tydligen blir jag lite gnällig då termometern passerat 29 grader[emoji28] )

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#516723 Vad är det för fel med webläsaren?

(från en som inte har en mobil som kan installera appar men kan köra webläsare)

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

Fredrik Reuter  
#516822 Hej,

Javisst är det så att vi betalar till dessa apputvecklare. Problemet verkar vara att de skiter högaktningsfullt i en liten svensk sajt om skog och att det finns få alternativ under femsiffriga belopp att byta till.

Jag har slut på styrkeord i kontakten med dem, tyvärr.

Tills det är löst är min rekommendation att surfa med Chrome eller FireFox i mobilen. Dessa är snabbare än appen idag, men det skiljer lite i utseende och funktion då.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

totte  
#516899 Det här är ett typexempel på hur totalt fel hela idén med specialbyggda appar är. Det bygger oss bit för bit tillbaka till det gamla eländet när inget var standardiserat. Hela den fantastiska idén med WWW, HTML och HTTP är ju att skapa en gemensam plattform oberoende av tillverkare. Med apparna fastnar vi igen i ett beroende av tillverkare och deras godtycke.

Appar har sin plats i speciella fall för åstadkomma sådant som inte går att göra i ett normalt webb-gränssnitt. I alla andra fall är appar en överflödig idioti, enligt min inte så särskilt ödmjuka åsikt.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

SHR  
#521727 Ser inga bilder i appen [emoji20] @Fredrik Reuter

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

totte  
#521740 Släng appen och använd webbläsare. Verkar inte som appen blir uppgraderad nån gång, se föregående inlägg från Fredrik. Fredrik Reuter - Skogsforum appen

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

SHR  
#521742
totte skrev:Släng appen och använd webbläsare. Verkar inte som appen blir uppgraderad nån gång, se föregående inlägg från Fredrik. Fredrik Reuter - Skogsforum appen

Aha ok, tack @Totte !

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

Fredrik Reuter  
#521745 Hej,
Ja, tyvärr är det så illa som det står här ovan.
Jag får inget gensvar från utvecklarna alls, men samtidigt kan jag inte slå på stora strumman heller och ta bort apparna, de används fortfarande, trots att de inte fungerar optimalt.

Ett jäkla aber det hela och här står vi och inte kan göra något.

Men som jag skrev ovan, under hela 2018 har jag jobbat hårt med att optimera Skogsforum för att bli en bra Webapp. Detta är nya tekniker som nu kommer starkt och de webbläsare som idag har fullt stöd är Chrome och Firefox. Vid nästa iOS uppdatering är förhoppningen också att Apple har hängt på med stöd för PWA som det heter, då ska det också fungera i Safari och Chrome för iOS.

Men vilket som så är Skogsforum riktigt snabbt i mobila webbläsare idag, och bättre ska det bli.

Vill man ha lite app-känsla så kan man använda sig av den nya "Aktiva trådar" sidan: stream.php?search_id=active_topics

Den har bilder med i aktiva trådar och "oändligt" flöde så man slipper klicka på "Nästa". Ett steg i rätt riktning för mobiler tror jag! 👍

Avatar Fallback

Re: Skogsforum appen

Hema  
#521759
Fredrik Reuter skrev:Den har bilder med i aktiva trådar och "oändligt" flöde så man slipper klicka på "Nästa". Ett steg i rätt riktning för mobiler tror jag! 👍

Skulle vilja få lite mer förståelse för vad som är fördelarna med "oändligt" flöde. Har en seg dator och är det något som verkligen gör livet segt är surfa på Facebook-loppisar med oändligt flöde. Käkar minne, men det är min erfarenhet.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

Fredrik Reuter  
#521787 Ja, frågar du mig så är det en sån mobil-grej. Snabbt skanna utan att klicka förrän man hittar nåt intressant. Men för dator spelar det nog inte lika stor roll. Det var därför jag gjorde denna funktion så smal att den inte riktigt passar in i datorlayouten...

Avatar Fallback

Re: Skogsforum appen

Hema  
#521788
Fredrik Reuter skrev:Ja, frågar du mig så är det en sån mobil-grej. Snabbt skanna utan att klicka förrän man hittar nåt intressant. Men för dator spelar det nog inte lika stor roll. Det var därför jag gjorde denna funktion så smal att den inte riktigt passar in i datorlayouten...

Ok

Användarvisningsbild

Re: Skogsforum appen

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521793 Som totte skrev tidigare, att ha en separat app är ju löjligt. det är ju mycket bättre att ha en websida som fungerar med en ett antal av de vanliga webläsarana.

Avatar Fallback

Re: Skogsforum appen

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523404 När jag försöker lägga till skogsforum på startskärmen så frågar den efter det och jag trycker på lägg till men det dyker inte upp något på skärmen. Gör jag något fel?


Provade på Aftonbladet nyss och där fungerar det men inte här.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).