lör 07 apr 2018, 20:02#507300
Gjorde mer mätningar och undersökningar idag och kom fram till följande;
Samma värden idag som igår,
Ingen ström på 41D fast jag nu mätte under 1100rpm och ett händelseförlopp på EF kortet enligt följande
Maskin avstängd
Effektreglering av
Handbroms i auto
Potentiometer på max
Stolsensor på - relä 31
Knapp framåt
- relä 18, 18a, 42, 41, 24 slår till
- En sekund senare slår relä 44 till
Knapp bakåt
- relä 18, 18a, 42, 41, 23 slår till
- En sekund senare slår relä 44 till
- En sekund senare släpper relä 23
Dock slår inte 23 och 24 till varje gång. Tar man då fotpedalen en gång fram och tillbaka så slår 23 och 24 till när knappen används
Fotpedal framåt
- relä 18, 18a, 42, 41, 22, slår till
Fotpedal bakåt
- relä 18, 18a, 42, 43, 41, 23 slår till
I alla fall ovan slår relä 30 på centralkortet till
Effektreglering på
Knapp framåt
- relä 18, 18a, 42, 41, slår till
- En sekund senare slår relä 44 till
Knapp bakåt
- relä 18, 18a, 42, 43, 41 slår till
- En sekund senare slår relä 44 till
23 och 24 slår inte till
Fotpedal framåt
- relä 18, 18a, 42, 41, slår till
Fotpedal bakåt
- relä 18, 18a, 42, 43, 41, slår till
I alla fall ovan slår relä 30 på centralkortet till
Slår jag av stolsensor relä 31 så fungerar fram back knappen plötsligt. Den här sensorn är ersatt av en on/off knapp som stänger av/på EHC och därmed mini spakarna. Den har tidigare aldrig påverkat körknappen men plötsligen gör den det. EHC måste vara avslagen för att körknappen ska fungera.
Någon som kan förklara hur det ska vara original? Hur är flödet och vilka kabelnummet och plintar ska jag följa?
Den går dock olika fort fram och bakåt samt stannar inte direkt när jag lägger ur växeln. Någon som kan förklara hur styrförstärkaren ska ställas in? Är en 1020 box.