Skotare

Diesel värmare?

6 inlägg 3214 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Diesel värmare?

forest.  
#49540 Dieselvärmaren på Gremo 950 -95 funkar inte när man startar den utan man måste göra flera omstarter innan man tillslut får den att gå och då ryker den väldigt mycket beror nog på att det ligger diesel i avgasröret någon som har tips eller hur jag ska felsöka felet?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Diesel värmare?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49542 läst av och kollat om du får upp felmedelande?

Avatar Fallback

Re: Diesel värmare?

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49566 brukar oftast vara cirkulationspumpen om den ej funkar så slår värmaren av pga överhettning

Användarvisningsbild

Re: Diesel värmare?

Thunborg  
#49577
1070 skrev:brukar oftast vara cirkulationspumpen om den ej funkar så slår värmaren av pga överhettning


Jo men då slår ju inte brännaren ifrån när den är kall , och det går ju inte att starta om.
Nej det är nog bränsle bekymmer , kolla så det kommer ordenkligt med soppa till värmaren, kan sitta skit i el magneten (el soppa kran i anslutning till tanken) alternativt sitter det ett litet brånsle filter på slangen.

Avatar Fallback

Re: Diesel värmare?

Gubben  
#49873 Bränsle ledningen till värmaren är för grov. byt till en spädare.
forest. skrev:Dieselvärmaren på Gremo 950 -95 funkar inte när man startar den utan man måste göra flera omstarter innan man tillslut får den att gå och då ryker den väldigt mycket beror nog på att det ligger diesel i avgasröret någon som har tips eller hur jag ska felsöka felet?

Användarvisningsbild

Re: Diesel värmare?

Högstubben  
#50302 Pröva att återställa den via huvudsäkringen det gjorde vi på vår gremo.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).