uffejohan skrev:Om du vill ha tallplantor till älgbete, kan du komma o hämta mina, de var bevisligen aptitliga för älgen. Varenda planta som inte är Trico-behandlad har de nafsat på, trots idog utfodring med ensilage. Vi har en kalv kvar och den tänkte jag ta nu till helgen vid den bal de äter på alla dagar. Jag skäms över jaktsättet men i detta fallet går skogsproduktionen före.
Granstorp skrev:Blir nog att jag tar bort nätet från min salix nu till våren när dom börjar bli gröna igen! Tillväxten var nog dålig förra året pga torkan! Återkommer framåt sommaren!
alias skrev:Granstorp skrev:Blir nog att jag tar bort nätet från min salix nu till våren när dom börjar bli gröna igen! Tillväxten var nog dålig förra året pga torkan! Återkommer framåt sommaren!
@Granstorp:
Hur har det gått med viltsalixen?
Jag funderar på att köpa och plantera på ett ställe, så det vore intressant med ett omdöme - både gällande hur pass de överlevt och växer, samt om de är så betesbegärliga som det utlovas.
MVH
Alias
Granstorp skrev:alias skrev:Granstorp skrev:Blir nog att jag tar bort nätet från min salix nu till våren när dom börjar bli gröna igen! Tillväxten var nog dålig förra året pga torkan! Återkommer framåt sommaren!
@Granstorp:
Hur har det gått med viltsalixen?
Jag funderar på att köpa och plantera på ett ställe, så det vore intressant med ett omdöme - både gällande hur pass de överlevt och växer, samt om de är så betesbegärliga som det utlovas.
MVH
Alias
Min salix blev faktiskt brun och vissen i sommar, vet inte vad det beror på! Jag vet att ko med kalv var ganska stygga vid dom vid ett tillfälle och det kanske var det som tog knäcken på dom. Dom få jag satte för skojs skull åker ner nästa gång jag kör med betesputsen. Man behöver säkert sätta betydligt mer för att sprida ut eventuell betning.