sön 17 dec 2017, 21:41#486467
Det är med värme i hjärtat som vi kan avsluta årets insamling till Musikhjälpen, vilken uppslutning och vilket rekord vi satte i år - grattis till alla!Om jag läser topplistan rätt så är det också så att vår bössa är den som inbringat mest pengar inom skogen också - vi ska känna oss stolta! Inte heller någon miljöorganisation före oss heller, något som vittnar om att skogsägare, entreprenörer och maskinförare är ett givmilt folk, detta borde vi framhålla i dagens hårda debattklimat om miljöhänsynen i skogen.
För de som velat kör vi också även i år en utlottning bland de som skänkt pengar. Som en rolig grej och för att stimulera givandet.
I år har vi kanske inte det bästa prisbordet, det ska jag vara först att säga. Men det verkar som att företag generellt i år har valt att satsa på egna välgörande ändamål. Men vi gör vad vi kan och lottar ut följande:
Skogsforums klädpaket från Pinewood (Elmia 2017 edition). Här har vi klädpaket redo för leverans men i begränsade storlekar. Värdet på dessa är dock relativt högt och vi sätter dessa högst på listan. Om vinnaren inte kan hitta lämplig storlek så är förstapriset istället fritt val i vår shop på Spreadshirt till ett liknande värde.
Som andrapris har vi också fritt val i vår Spreadshirt shop. Dock till ett lägre pris.
Sedan har vi en årsprenumeration av tidningen Skogen i potten (stort tack till föreningen Skogen som även i år ställer upp med detta pris).
De två sista priserna är kepspaket med dekaler från Skogsforum.
Här nedan kommer årets vinnare i utlottningen som är gjord med hjälp av
http://www.random.org för att få det helt rättvist.
1. Markus
2. Kallkällene
3. Seb Macahan
4. Olle1
5. Pla1
Stort grattis till vinnarna!Så, @markus, @kallkällene, @seb macahan, @olle1 och @pla1, skicka PM till mig så löser vi det tekniska därifrån.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!