Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2017

118 inlägg 20288 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Kse  
#486436 Ja det saknas 1200:- för att komma in på topp 100 listan.

Vi skrapar ihop dom sista slantarna tillsammans.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlin ... sexhandeln

Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

Valfridsson  
#486442 Jag kom på att jag var skyldig en välgörenhetsorganisation några hundralappar för en tidigare affär med en forummedlen @vardon så tänkte att det här blir ett lämpligt tillfälle.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Kse  
#486451 Musikhjälpen är slut för i år.
Helt otroligt vilket engagemang av hela svenska folket och av alla er här på forumet som varit med och samlat in pengar! 🤗

Vi verkar ha stannat på smått otroliga 41800 kronor och som jag trodde just in på topp 100 närmare bestämt plats 99.

Totalt samlade Musikhjälpen 2017 in över 74600000:-, slutsumman är inte exakt då insamlingsbössorna är öppna till den sista december.

Tack än en gång alla ni som har engagerat er!

Vi summerar, nattar barn och återkommer.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486459 Tydligen rekord, kul att det sattes i Norrland.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Fredrik Reuter  
#486461 Ja, om jag hörde rätt så slogs rekordet från ifjol med 25 miljoner SEK!
Inte illa, jag tror Skogsforums bössa ökade med ca 20% mot ifjol! :-BD

Jag håller på att sammanställa utlottningen som bäst, häng kvar under kvällen så kommer resultatet även där.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Fredrik Reuter  
#486467 Det är med värme i hjärtat som vi kan avsluta årets insamling till Musikhjälpen, vilken uppslutning och vilket rekord vi satte i år - grattis till alla!

Om jag läser topplistan rätt så är det också så att vår bössa är den som inbringat mest pengar inom skogen också - vi ska känna oss stolta! Inte heller någon miljöorganisation före oss heller, något som vittnar om att skogsägare, entreprenörer och maskinförare är ett givmilt folk, detta borde vi framhålla i dagens hårda debattklimat om miljöhänsynen i skogen.

För de som velat kör vi också även i år en utlottning bland de som skänkt pengar. Som en rolig grej och för att stimulera givandet.
I år har vi kanske inte det bästa prisbordet, det ska jag vara först att säga. Men det verkar som att företag generellt i år har valt att satsa på egna välgörande ändamål. Men vi gör vad vi kan och lottar ut följande:

Skogsforums klädpaket från Pinewood (Elmia 2017 edition). Här har vi klädpaket redo för leverans men i begränsade storlekar. Värdet på dessa är dock relativt högt och vi sätter dessa högst på listan. Om vinnaren inte kan hitta lämplig storlek så är förstapriset istället fritt val i vår shop på Spreadshirt till ett liknande värde.

Som andrapris har vi också fritt val i vår Spreadshirt shop. Dock till ett lägre pris.

Sedan har vi en årsprenumeration av tidningen Skogen i potten (stort tack till föreningen Skogen som även i år ställer upp med detta pris).

De två sista priserna är kepspaket med dekaler från Skogsforum.

Här nedan kommer årets vinnare i utlottningen som är gjord med hjälp av http://www.random.org för att få det helt rättvist.

1. Markus
2. Kallkällene
3. Seb Macahan
4. Olle1
5. Pla1

Stort grattis till vinnarna!


Så, @markus, @kallkällene, @seb macahan, @olle1 och @pla1, skicka PM till mig så löser vi det tekniska därifrån.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486471 Får gratulera vinnarna. :ymparty:

Men dom riktigt stora vinnarna är barnen. :-bd

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486474 Instämmer!

Grattis till alla!

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#486488 Bra jobbat! Härlig "push" från bl.a. Kse mfl.
Grattis till vinnarna!
Gott med empati och medmänsklighet.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Kallkällene  
#486524 Andra plats i utlottningen, man tackar för det. Grattis till er andra, och tack för gemenskapen och engagemanget.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

snurra  
#486527 Grattis alla!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Zlatan  
#486660 Grattis allt skogsfolk!!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Seb macahan  
#486677 Tackar, skoj att man vann något!
Och framförallt roligt att fler engagerade sig mot sluttampen. Känns bra o kunna hjälpa just barn, givetvis kan man inte hjälpa allt och alla men det är en klen ursäkt för o inte hjälpa någon.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).