Skotare

Minibruunett 678 f -90

23 inlägg 11314 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#440548 Hej är det någon som sitter på en Verkstadshandbok till minibruunett ?



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Minibruunett 678 f -90

Fredrik Reuter  
#440791 Hej,
Har du kollat det som finns i skogsbiblioteket.php ?

Alt så kan lite mer info finnas i tråden Brunett 578 verkstadshanbok samt tråden fmg 678 mini bruunett där flera verkar ha verkstadshandbok. Hoppas du får hjälp!

Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#440865 Hej jag kollade i skogsbiblioteket men där fick jag inte fram några filer alls. Tyckte det verkade konstigt då jag varit där och hittat andra filer. Men jag tänkte att det kanske hade med någon uppdatering att göra. Jag kollar igen. Tack

   TS
Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#441876 Någon som vet om man kan justera parkeringsbromsen ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Minibruunett 678 f -90

skogsjan695xl  
#441880
Betong82 skrev:Någon som vet om man kan justera parkeringsbromsen ?

Ja det ska gå. Men kommer inte ihåg hur just nu

Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

alias  
#441885
Betong82 skrev:Någon som vet om man kan justera parkeringsbromsen ?


Har för mig att den sitter rätt väl synlig om man tar bort durkplåten mellan hyttdörren och midjan (var ett tag sedan så jag kommer inte ihåg exakt hur den var utformad, men jag vill minnas att man justerade hårdheten i ingreppet på en "tång" med bromsbackar som nyper åt runt en skiva som sitter på drivaxeln som går från växellådan och midjan).

Kan minnas fel, var som sagt ett tag sedan sist...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Minibruunett 678 f -90

skogsjan695xl  
#441887
alias skrev:
Betong82 skrev:Någon som vet om man kan justera parkeringsbromsen ?


Har för mig att den sitter rätt väl synlig om man tar bort durkplåten mellan hyttdörren och midjan (var ett tag sedan så jag kommer inte ihåg exakt hur den var utformad, men jag vill minnas att man justerade hårdheten i ingreppet på en "tång" med bromsbackar som nyper åt runt en skiva som sitter på drivaxeln som går från växellådan och midjan).

Kan minnas fel, var som sagt ett tag sedan sist...

MVH
Alias

Är villig att hålla med här. Detta låter bekant. Har justerat bromsarna på svågerns 678 en gång.

Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#441888 Ok. Vet ni hur man styr den. Har en vippströmbrytare på vänster sida som lyser rött när man aktiverar den. Men har även en liten tryckknapp vid vänster spak till kranen som börjar lysa när jag trycker på vippströmbrytaren. Hör dom ihop på något sätt ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

alias  
#441892
Betong82 skrev:Ok. Vet ni hur man styr den. Har en vippströmbrytare på vänster sida som lyser rött när man aktiverar den. Men har även en liten tryckknapp vid vänster spak till kranen som börjar lysa när jag trycker på vippströmbrytaren. Hör dom ihop på något sätt ?


Vet att man kan ta bort knappen på vänsterspaken och ändå använda vippan på hyttsidan (vet att så gjorts vid byte från apskallar till Rotec-spakar). Tror att det är hydraultryck som styr bromsen, men är ej helsäker.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#441893 Ok. Jag har inga apskallar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#446785 Nya frågor om min mini.
Tänkte göra service på den och byta alla oljor och filter.
Vad för olja ska jag använda till
Motor ?
Transmission ?
Växellåda ?
Boggielådor?
Något jag glömt ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446821 Har du kollat på maskinisten.net efter manual?

Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#446830 Nej det har jag inte. Tänkte kolla här först. Tänkte att kanske någon som har en 678 och har gjort service som vill dela med sig av erfarenhet och tips

   TS
Användarvisningsbild

Re: Minibruunett 678 f -90

Vedproducent  
#446834
Betong82 skrev:Nej det har jag inte. Tänkte kolla här först. Tänkte att kanske någon som har en 678 och har gjort service som vill dela med sig av erfarenhet och tips

Transmission och boggielådor har jag vanlig 46 hydraulolja. Motorolja vanlig mineral till diselmotor naturligtvis, har inte dunken framför mig. Annars är det växellådan som jag nog själv skulle kolla innan jag fyllde på olja där. Ska nog inte vara vanlig hydraulolja där, tror det ska vara för våta bromsar men kolla det så jag inte lurar dig på fel.

Avatar Fallback

Re: Minibruunett 678 f -90

Betong82  
#446847 Tack för svaret

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).