tor 11 dec 2008, 00:58#43540
japp! det ska bli roligt att följa detta projekt ,
för det första får det nog inte vara många promille i "motluten" för det ska bli stopp
så det gäller att vägverket som är inblandade håller väglaget i sin ordning som det bör vara enligt "vägförordningen"
sedan kan man ju vända och vrida på det ekonomiska fram och tillbaka i det oändliga
.... men nu är det ju helt plötsligt FYRA FORDON /SLÄP som ska skattas enligt förekommande lagar om lastvikt /totalvikt ..
och då är ju frågan vart de pengarna tar "vägen" alltså är det en specifik region i sverige som kommer att få "bättre" vägunderhåll än övriga regioner just för att denna applikation ska kunna dra sitt virke , och det är på detta vi landar A-CONTO
.... industrierna /staten kan ju hålla på och "leka" hur mycket som helst tydligen med bidrag hit och dit ? ... det är nog slut med sånt nu
det vart ju precis lagom med "långbilen" ..när det inte behövs
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "