Tackar på förhand!
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Slurfi skrev:Årsmodell och övrig utrustning kanske har betydelse?
Skogshuggarn skrev:Slurfi skrev:Årsmodell och övrig utrustning kanske har betydelse?
Vad tänkte du då Slurfi?.
Kraftuttaget är (för mig), en ganska "vital del" om man tex ämnar driva stationära redskap bakom traktorn.
Slurfi skrev:Tänkte att militäraren kanske är en årsmodell och den civila en annan årsmodell, då är ju förutsättningen olika.
Min gissning är att det inte skiljer nämnvärt, men gissningar kan vara billiga.
bgl skrev:Du måste se på den enskilda traktorn.
Vid militär reparation kan kraftuttaget ändrats till bara drivhjulsberoende.
Morgan Nordin skrev:Jag undrar: Håller du på att leta efter en militärare i största allmänhet eller kan du inte gå ut och kolla hur tappen snurrar? MVH
Morgan
busholle skrev:BM 350 när transporthastigheten var för dålig lade i neutral och aktiverade kraftuttaget i oberoende läge så att det med endast drivning på kärran gick att pressa boxern i närmare 80km/h. Naturligtvis livsfarligt med vad brydde sig en 18 årig beväring om det.
Skogshuggarn skrev:busholle skrev:BM 350 när transporthastigheten var för dålig lade i neutral och aktiverade kraftuttaget i oberoende läge så att det med endast drivning på kärran gick att pressa boxern i närmare 80km/h. Naturligtvis livsfarligt med vad brydde sig en 18 årig beväring om det.
Gäller att inte ha "6-8000 timmars slitage på styrinrättningen" med dom hastigheterna.
Skogshuggarn skrev:Morgan Nordin skrev:Jag undrar: Håller du på att leta efter en militärare i största allmänhet eller kan du inte gå ut och kolla hur tappen snurrar? MVH
Morgan
Nja,,,,det är inte frågan om någon "fetisckistiks" böjelse. Utan mera om det öht är lönt att åka och titta på/köpa en "Militär" 650 för någon som är "beroende av att köra oberoende",,,Hänger du med?.
Drift av vedprocessor, sågverk, osv.
Jag kan dock komma med ganska klara direktiv om att den militära 650 har exakt samma kraftutväxelförhållande som den civila. Alltså BÅDE drivhjuls och oberoende.