Skogsmässor
Emmaboda skog och traktor
fre 13 maj 2016, 23:22#391732Var det nått kul o se på mässan? Får hålla mig hemma o förbereda konfirmation denna helgen. Synd att man inte kunde träffa er alla! Hoppas du blir bättre Åke. Hade gärna hälsat på dig o alla fina traktorer förra helgen men nu är det "prime time" i byggbranschen så det blir o prioritera timmarna på dygnet. Ha det gott.
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem
lör 14 maj 2016, 08:12#391767Hoppas det är många som sluter upp på ruta 30 där min utställning skulle varit.
Jag har kommit hemm och blivit ordinerad vila inga tunga lyft ingen gräsklippning ATV eller MC på en månad
Så det är en händelselös försommar i år men det löser sig alltid, jag brukar vara bra på att se dom ljusa sidorna.
Jag har kommit hemm och blivit ordinerad vila inga tunga lyft ingen gräsklippning ATV eller MC på en månad
Så det är en händelselös försommar i år men det löser sig alltid, jag brukar vara bra på att se dom ljusa sidorna.
lör 14 maj 2016, 08:21#391768
Gott o höra. Ta det lugnt o krya på dig.
Tyvärr kan jag inte komma idag. Har lite familjära åtaganden. Hoppas ni får det trevligt.
kärrabol skrev:Hoppas det är många som sluter upp på ruta 30 där min utställning skulle varit.
Gott o höra. Ta det lugnt o krya på dig.
Tyvärr kan jag inte komma idag. Har lite familjära åtaganden. Hoppas ni får det trevligt.
lör 14 maj 2016, 08:32#391771På plats
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
lör 14 maj 2016, 12:06#391804Det blev inte så många bilder tyvärr. Pratade alldeles för mycket.
En rolig dag.
Fick träffa @gnisten83 @Chainsaw Charlie o @Robertberg
Kul med ett ansikte på personerna. Gnisten var nästan lika lång som jag hade förväntat mig.
Skapa konto
En rolig dag.
Fick träffa @gnisten83 @Chainsaw Charlie o @Robertberg
Kul med ett ansikte på personerna. Gnisten var nästan lika lång som jag hade förväntat mig.
Skapa konto
lör 14 maj 2016, 12:13#391805Spenderade en stund i Strand montern.
Väldigt intressant. Vi pratade klingor och filteknik bla.
Väldigt klurig och trevlig herre.
Och efter att bara hört bra om Klingorna så blev det 2 st.
Ska testas omgående.
Skapa konto
Väldigt intressant. Vi pratade klingor och filteknik bla.
Väldigt klurig och trevlig herre.
Och efter att bara hört bra om Klingorna så blev det 2 st.
Ska testas omgående.
Skapa konto
Senast redigerad av Erre lör 14 maj 2016, 12:39, redigerad totalt 1 gång.
lör 14 maj 2016, 12:20#391806Pratade även en del med @Martin Sander
Väldigt trevlig person. Vi hann med att disskutera gallringsmaskiner och lite om synen på gallring.
Vilket gav ännu mer sug efter gallringsdagarna nu i höst.
Skapa konto
Väldigt trevlig person. Vi hann med att disskutera gallringsmaskiner och lite om synen på gallring.
Vilket gav ännu mer sug efter gallringsdagarna nu i höst.
Skapa konto
Re: Emmaboda skog och traktor
lör 14 maj 2016, 14:29#391827Ja de var kul att se lite ansikten på @erre @robertsberg och@chainsawcharlie
Insåg att de bara var jag som inte odlade skägg
Tog inte direkt några bilder utom på denna lilla grabb som for runt på en eldriven crosshoj
Skapa konto
Insåg att de bara var jag som inte odlade skägg
Tog inte direkt några bilder utom på denna lilla grabb som for runt på en eldriven crosshoj
Skapa konto
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
lör 14 maj 2016, 22:40#391944Ja, det var trevligt att träffas och vi ses väl igen på trappskyttet nästa helg.
Hann även med att se Stihl timbersport showen på eftermiddagen, det var en imponerande uppvisning. Borde filmat när han körde med hotsågen på 70 hk.
Hann även med att se Stihl timbersport showen på eftermiddagen, det var en imponerande uppvisning. Borde filmat när han körde med hotsågen på 70 hk.
Here's to a logger who fills a need,
from houses to paper, from one little seed.
For those of you who wish to disagree,
try wiping your arse without felling a tree.
from houses to paper, from one little seed.
For those of you who wish to disagree,
try wiping your arse without felling a tree.
sön 15 maj 2016, 09:23#391986
Vi ses nästa helg @Chainsaw Charlie
Ska bli kul, får vi prata lite mer. Är lite nyfiken på ditt jobb.
Chainsaw Charlie skrev:Ja, det var trevligt att träffas och vi ses väl igen på trappskyttet nästa helg.
Vi ses nästa helg @Chainsaw Charlie
Ska bli kul, får vi prata lite mer. Är lite nyfiken på ditt jobb.
sön 15 maj 2016, 11:27#392001Nej nå bilder tog inte jag heller! Var för upptagen av att leta efter intressanta saker.
Kul att få några nya ansikten på folket här, även om det hade fått plats med fler besökare i ruta 30. Men det tar vi väl igen hos Erre nästa helg
Har länge tyckt att det blir dålig förarställning med tvåspaks lågtrycksservo i en bonntraktor, men vimek hade en bra lösning i den lilla skotaren jag provsatt! Där satt spakarna så att man drog dom mot sig till rätt position, så att man kan ha armbågarna på armstöden.
En annan reflektion är att Mohedas placering av ventilpaketet under kranpallen är tämligen skyddad och fördelaktig.
Vi kollade även på Kubotas skogsutrustade 85-hästare de hade på plats, 3 ton lätt, hjulbas på 2,20 och vändradio på 3.20. Skogshytten var hyfsad med nästan plant golv. En smidig skogstraktor.
Pratade med killen i Oregon-tältet om deras nya kedja, argumentet att den är "10 % vassare direkt ur asken" genomskådade jag med att det bara är första tanken man har nytta av det. Sen var han visst inte van vid att besökarna hade god kunskap om de olika kedjorna och kunde ställa motfrågor..
Sammanfattningsvischar en bra mässa med bra väder! De hade hotat med regn innan, och det hade varit trist när det varit sol i två veckor innan.. Farsan som aldrig varit där innan blev överraskad att det var så stort, men det var ju ingen nackdel..
Skapa konto
Kul att få några nya ansikten på folket här, även om det hade fått plats med fler besökare i ruta 30. Men det tar vi väl igen hos Erre nästa helg
Har länge tyckt att det blir dålig förarställning med tvåspaks lågtrycksservo i en bonntraktor, men vimek hade en bra lösning i den lilla skotaren jag provsatt! Där satt spakarna så att man drog dom mot sig till rätt position, så att man kan ha armbågarna på armstöden.
En annan reflektion är att Mohedas placering av ventilpaketet under kranpallen är tämligen skyddad och fördelaktig.
Vi kollade även på Kubotas skogsutrustade 85-hästare de hade på plats, 3 ton lätt, hjulbas på 2,20 och vändradio på 3.20. Skogshytten var hyfsad med nästan plant golv. En smidig skogstraktor.
Pratade med killen i Oregon-tältet om deras nya kedja, argumentet att den är "10 % vassare direkt ur asken" genomskådade jag med att det bara är första tanken man har nytta av det. Sen var han visst inte van vid att besökarna hade god kunskap om de olika kedjorna och kunde ställa motfrågor..
Sammanfattningsvischar en bra mässa med bra väder! De hade hotat med regn innan, och det hade varit trist när det varit sol i två veckor innan.. Farsan som aldrig varit där innan blev överraskad att det var så stort, men det var ju ingen nackdel..
Skapa konto
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
ons 25 maj 2016, 16:44#393573Hur är det med dig @kärrabol

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).