Skogsmässor

Emmaboda skog och traktor

59 inlägg 27290 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

hlb  
#391629 Niking: Krya på dig Niklas!/Hlb

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sv: Emmaboda skog och traktor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391630
hlb skrev:Niking: Krya på dig Niklas!/Hlb


Tack Hlb! Jag var rätt risig för någon vecka sedan, men är nu närmast frisk.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Seb macahan  
#391732 Var det nått kul o se på mässan? Får hålla mig hemma o förbereda konfirmation denna helgen. Synd att man inte kunde träffa er alla! Hoppas du blir bättre Åke. Hade gärna hälsat på dig o alla fina traktorer förra helgen men nu är det "prime time" i byggbranschen så det blir o prioritera timmarna på dygnet. Ha det gott.

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391767 Hoppas det är många som sluter upp på ruta 30 där min utställning skulle varit.
Jag har kommit hemm och blivit ordinerad vila inga tunga lyft ingen gräsklippning ATV eller MC på en månad
Så det är en händelselös försommar i år men det löser sig alltid, jag brukar vara bra på att se dom ljusa sidorna.

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391768
kärrabol skrev:Hoppas det är många som sluter upp på ruta 30 där min utställning skulle varit.
Jag har kommit hemm och blivit ordinerad vila inga tunga lyft ingen gräsklippning ATV eller MC på en månad
Så det är en händelselös försommar i år men det löser sig alltid, jag brukar vara bra på att se dom ljusa sidorna.


Gott o höra. Ta det lugnt o krya på dig. :)

Tyvärr kan jag inte komma idag. Har lite familjära åtaganden. Hoppas ni får det trevligt. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Erre  
#391771 På plats :smile:

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Erre  
#391804 Det blev inte så många bilder tyvärr. Pratade alldeles för mycket. :smile:
En rolig dag.
Fick träffa @gnisten83 @Chainsaw Charlie o @Robertberg
Kul med ett ansikte på personerna. Gnisten var nästan lika lång som jag hade förväntat mig. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Erre  
#391805 Spenderade en stund i Strand montern.
Väldigt intressant. Vi pratade klingor och filteknik bla.
Väldigt klurig och trevlig herre. :smile:
Och efter att bara hört bra om Klingorna så blev det 2 st.
Ska testas omgående. :grin:
Senast redigerad av Erre lör 14 maj 2016, 12:39, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Erre  
#391806 Pratade även en del med @Martin Sander
Väldigt trevlig person. Vi hann med att disskutera gallringsmaskiner och lite om synen på gallring.
Vilket gav ännu mer sug efter gallringsdagarna nu i höst.

Avatar Fallback

Re: Emmaboda skog och traktor

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#391827 Ja de var kul att se lite ansikten på @erre @robertsberg och@chainsawcharlie
Insåg att de bara var jag som inte odlade skägg :mrgreen:
Tog inte direkt några bilder utom på denna lilla grabb som for runt på en eldriven crosshoj

Avatar Fallback

Re: Emmaboda skog och traktor

Chainsaw Charlie  
#391944 Ja, det var trevligt att träffas och vi ses väl igen på trappskyttet nästa helg.

Hann även med att se Stihl timbersport showen på eftermiddagen, det var en imponerande uppvisning. Borde filmat när han körde med hotsågen på 70 hk.

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Erre  
#391986
Chainsaw Charlie skrev:Ja, det var trevligt att träffas och vi ses väl igen på trappskyttet nästa helg.

Hann även med att se Stihl timbersport showen på eftermiddagen, det var en imponerande uppvisning. Borde filmat när han körde med hotsågen på 70 hk.

Vi ses nästa helg @Chainsaw Charlie
Ska bli kul, får vi prata lite mer. Är lite nyfiken på ditt jobb. :smile:

Avatar Fallback

Re: Emmaboda skog och traktor

Robertberg  
#392001 Nej nå bilder tog inte jag heller! Var för upptagen av att leta efter intressanta saker.
Kul att få några nya ansikten på folket här, även om det hade fått plats med fler besökare i ruta 30. Men det tar vi väl igen hos Erre nästa helg :wink:

Har länge tyckt att det blir dålig förarställning med tvåspaks lågtrycksservo i en bonntraktor, men vimek hade en bra lösning i den lilla skotaren jag provsatt! Där satt spakarna så att man drog dom mot sig till rätt position, så att man kan ha armbågarna på armstöden.
1463308011_606tt-9883.jpg


En annan reflektion är att Mohedas placering av ventilpaketet under kranpallen är tämligen skyddad och fördelaktig.

Vi kollade även på Kubotas skogsutrustade 85-hästare de hade på plats, 3 ton lätt, hjulbas på 2,20 och vändradio på 3.20. Skogshytten var hyfsad med nästan plant golv. En smidig skogstraktor.

Pratade med killen i Oregon-tältet om deras nya kedja, argumentet att den är "10 % vassare direkt ur asken" genomskådade jag med att det bara är första tanken man har nytta av det. Sen var han visst inte van vid att besökarna hade god kunskap om de olika kedjorna och kunde ställa motfrågor.. :smile:

Sammanfattningsvischar en bra mässa med bra väder! De hade hotat med regn innan, och det hade varit trist när det varit sol i två veckor innan.. Farsan som aldrig varit där innan blev överraskad att det var så stort, men det var ju ingen nackdel.. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Emmaboda skog och traktor

Erre  
#393573 Hur är det med dig @kärrabol

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).