sön 15 maj 2016, 11:27#392001
Nej nå bilder tog inte jag heller! Var för upptagen av att leta efter intressanta saker.
Kul att få några nya ansikten på folket här, även om det hade fått plats med fler besökare i ruta 30. Men det tar vi väl igen hos Erre nästa helg
Har länge tyckt att det blir dålig förarställning med tvåspaks lågtrycksservo i en bonntraktor, men vimek hade en bra lösning i den lilla skotaren jag provsatt! Där satt spakarna så att man drog dom mot sig till rätt position, så att man kan ha armbågarna på armstöden.
1463308011_606tt-9883.jpg
En annan reflektion är att Mohedas placering av ventilpaketet under kranpallen är tämligen skyddad och fördelaktig.
Vi kollade även på Kubotas skogsutrustade 85-hästare de hade på plats, 3 ton lätt, hjulbas på 2,20 och vändradio på 3.20. Skogshytten var hyfsad med nästan plant golv. En smidig skogstraktor.
Pratade med killen i Oregon-tältet om deras nya kedja, argumentet att den är "10 % vassare direkt ur asken" genomskådade jag med att det bara är första tanken man har nytta av det. Sen var han visst inte van vid att besökarna hade god kunskap om de olika kedjorna och kunde ställa motfrågor..
Sammanfattningsvischar en bra mässa med bra väder! De hade hotat med regn innan, och det hade varit trist när det varit sol i två veckor innan.. Farsan som aldrig varit där innan blev överraskad att det var så stort, men det var ju ingen nackdel..
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"