kärrabol skrev:Är det någon som har erfarenhet av inre läckage i momentomvandlare? Det rinner mer o mer så jag har beslutat att klyva maskinen men kan inte mycket om momentomvandlare så jag vill gärna ha lite råd om det är någon mer som varit ute för det här
kärrabol skrev:Idag delade vi Blondinen och det tråkiga är att vi hittar inget fel så vi vet inte hur vi går vidare
Blondin 750 skrev:Det här var bra bilder!! Kan du se hur tryckröret till tryckmätaren är tätat i pumphuset, är det en O-ring eller gängat eller...?? Enligt min sprängskiss så ska det finnas några o-ringar mellan pumphuset och ventilblocket som sitter monterat ovanpå, har du kontrollerat dessa?
granqvist skrev:kärrabol skrev:Idag delade vi Blondinen och det tråkiga är att vi hittar inget fel så vi vet inte hur vi går vidare
Det här är det trista med den här konstruktionen. Finns ingen chans att se var det läcker när systemet är monterat och i drift. Men finns det inte en packbox/bussning som tätar convertern mot axeln? Vet att en ford traktrogrävare (550?) här i byn med Brockhouse 11F transmission med läckage fixades genom byte av packningen.
Så här kan 11F pumpen se ut om man kör med blockerad sugslang:
Det finns packning vid axeln men turbinen var torr så det syns inte varifrån det kom, men vi byter packningen ändå.
Ville bara se ett tydligt fel, det är mycket roligare att skruva ihop då
kärrabol skrev:Blondin 750 skrev:Det här var bra bilder!! Kan du se hur tryckröret till tryckmätaren är tätat i pumphuset, är det en O-ring eller gängat eller...?? Enligt min sprängskiss så ska det finnas några o-ringar mellan pumphuset och ventilblocket som sitter monterat ovanpå, har du kontrollerat dessa?
Jag saknar sprängskiss på momentomvandlaren. Ventilblocket ovanpå saknade gummitätning hade bara en papperstätning, tyckte vi var lite egendomligt. Det var utfryst för en flat tätning Den sitter bara med tre skruvar borde vara fyra.
Kan du dela med dig av sprängskisser?