Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264906 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36960 Du Palms
Är det inte tjejens hund som ni inte fick plats på hunddagis me så han fick me ut i skogen :?: Ganska trevligt med lite sällskap som snor fikat när man tar sig tid att vila :lol:

Elmia
Användarvisningsbild
totte  
#36978
Palms skrev:
Thunborg skrev:Coolt :lol: Inte hunden man tänker på när man pratar manuellt skogsarbete :P Du skall ju bära omkring han i en liten väska, som dom rika jetsetarna gör :lol: :lol:


Hehe, lycka till att få ner den här i en handväska! Han har varit med mig i skogen sen han var 4-5månader och verkar tro att han är en väldigt stor och farlig hund, alla hans hundpolare är också stora, Schäfrar och Rottisar, till o med ett par amstaff (sk mördarhundar) och han läxar upp dem lite då och då :lol:

Lite jobbigt med den långa fina pälsen, det fastnar så otroligt mycket skit i det...


Gäller generellt för hundar: Ju mindre dom är ju mer övertygade är dom om hur enormt stora och farliga dom är. I varje fall har det då stämt varje gång jag har träffat riktigt små jyckar. :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36983
totte skrev::D

Lämplig tid tror jag, då har det gått några månader och du är rejält sugen, lycka till spindeln! Sen är det ju så särskilt kul och gå ut sådär 40 gånger om dagen för "behovsprövning" just i januari 8)

Har klippt grabben ikväll, ser för dj-g ut när man är van vid storlurvet. I morrn kväll blir det tjejens tur att snaggas.


japp! ..det blir nog kul när det bär av :wink: .. men ännu är inget bestämt , och att det blir en landseer igen är nästan 99% min förra var : storsjöviddens lady labolina :) ..sedan om det sker i januari har väl ingen betydelse :lol: :lol: .. det är ju då det är full rulle dygnet runt ändå , när alla bönder som avverkar i "väglöst land" ska driva på frusen mark :? .. och sen blir det mars (inte färdigskotat o.s.v ) ..april och det tinar och blir okörbart , (geggamoja ) samma sak som att försöka hålla en lanseer ren .. det går alldeles utmärkt .. med lite ordning och reda , och planering .. och jag vill nog ha en stor hund igen av ren princip att jag vet att denna ras blir jättebra hundar i småbarnsfamilj om , jag får försöka en andra gång att bygga upp en "båtsman" ... för den förra var helt otrolig .. men man måste ha ett j-vulskt tålamod och ha fasta regler från scratch med en sån stor hund .. i säkert många månader ..innan du t.e.x kan lägga en ostskiva på golvet och sedan gå i massagebadet 45 min , och vovven fortfarande väntar på att du ska säga "varsegod" när du är klar :wink: och allt detta går ut på närkontakt och psykologi ..som i sin tur bygger upp ett förtroende för dig /er som flockledare ... man behöver inte vara elak / dum mot en hund för att uppfostra den .. det är garanterat det SÄMSTA sättet :wink:

(totte är nog en bra hundman ... f-n vad jag saknar min ..brukade ta varsin nattmacka ju)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36987 inget ont om de små jyckarna nu .. hehe! men morsan hade en dvärgtax förr som var så j-vulskt elak ?? jag fattar inte .. men nu finns istället en korsning mellan pappillon ..och gud vet allt ..jag vet inte exakt men kan säkert få info för den intresserade , ..och den lille hunden är såå! j-vla glad och positiv .. och nyfiken men alltid snäll .. hur liten som helst , (men den hann få vara med ett år min stora vovve) ..som hade taktiken att bara grymta lite och sedan trycka ner undermåliga varelser mot marken under sig så dom fick veta att jag är störst !! :lol: :lol: ..

men vad säger ni alla hundmänniskor här : om alla dessa kamphundar och sönderavlade missfoster , ..vad har dessa hundar att göra i vårat normala samhällsliv ?? .. jag anser att det är f-n fel på folk som skaffar en sådan hund .. då det finns så många trevliga raser att söka / skaffa ..

Användarvisningsbild
totte  
#36999 Låter som du var en bra hundman själv spindeln. Jo, jag är alltid snäll vid jyckarna, sen kan jag väl inte skryta med att dom är så särskilt väluppfostrade, tycker dock det viktigaste är att dom har det bra och får va ute mycket och får sin motion.

Och det är väl så att man gärna fastnar för en ras om man haft en bra hund, vi är mycket för våra bouvier, det är också snälla och stora hundar, och dom är lättfostrade. Den förra tiken behövde vi nästan aldrig lära nåt, hon kikade på hur vår då gamla setter gjorde och sen gjorde hon likadant.

Brukar också ta en nattmacka med jyckarna, lite goda traditioner måste man ju ha. Håll ut, det blir bättre, fast jag kan fortfarande nästan börja lipa när jag tänker på dalmatinern som tåget tog!

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37023 Massey: Det var faktiskt tänkt från början att våran hund skulle vara med i skogen, jag vill ha en Finsk spets igen men en sån skulle ju bara jaga hela dagarna :? så det blev en Pappis.

Tax är nog bland de mest argsinta hundraser som finns, enda hunden jag inte går nära om jag inte måste :shock:
Tur att det är en hanterbar storlek på dem iaf!

Ang kamphundar så är inte renrasiga Pitbull eller Am-Staff alls farliga, de jag känner har tre st och de leker med ungarna precis som vilken hund som helst. De hör till terrier släktet så de kräver en fast hand och mycket aktivitet för att må bra.
Förut var det ju Schäfer som gällde hos ligisterna och då var det Schäfrar som bet småbarn och andra hundar, nu har de pitbulls...
Ägarna som det är fel på, inte jyckarna.
Har hört talas om hundar som bitit folk och det har visat sig att hundstackarn varit fullpumpad med anabola steroider
En bild från idag:

Användarvisningsbild
totte  
#37029 Idag är det en sån där riktigt fin höstdag här sol och nästan vindstilla och 9 grader. Perfekt dag för en rejäl skogspromenad med jyckarna. I onsdags kväll klippte jag grabben, ett nervpåfrestande jobb, han har nämligen inte ännu kommit på att det finns nåt som kallas att stå stilla. Torsdagkvällen klippte jag tiken, hon sitter och står som en liten ängel på klippbordet.

När man vant sig vid den storulliga looken så ser dom rätt konstiga ut precis när dom är nyklippta. Det blir inte heller riktigt snyggt förrän efter ett par veckor, när det vuxit till lite grann. Kan väl inte påstå att jag är nån mästare på det här, det duger bra åt oss, på utställning skulle dom skratta på sig åt det.
Nyklippta hundar på skogspromenad

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37070 Hundarna verkar ju inte bry sig det minsta Totte :lol:
Fäller inte dom där hundarna eftersom du klipper dom?

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37076
Palms skrev:Massey: Det var faktiskt tänkt från början att våran hund skulle vara med i skogen, jag vill ha en Finsk spets igen men en sån skulle ju bara jaga hela dagarna :? så det blev en Pappis.

Tax är nog bland de mest argsinta hundraser som finns, enda hunden jag inte går nära om jag inte måste :shock:
Tur att det är en hanterbar storlek på dem iaf!

Ang kamphundar så är inte renrasiga Pitbull eller Am-Staff alls farliga, de jag känner har tre st och de leker med ungarna precis som vilken hund som helst. De hör till terrier släktet så de kräver en fast hand och mycket aktivitet för att må bra.
Förut var det ju Schäfer som gällde hos ligisterna och då var det Schäfrar som bet småbarn och andra hundar, nu har de pitbulls...
Ägarna som det är fel på, inte jyckarna.
Har hört talas om hundar som bitit folk och det har visat sig att hundstackarn varit fullpumpad med anabola steroider
En bild från idag:


nja det där tror jag inte riktigt på ... nåt j-vla fel är det på dessa hundar , bara en sån sak som att pumpa den full med anabola ? det säger väl en hel del om folk som har /äger dessa ...och dessutom NATURLIGTVIS föryngrar dessa odjur ...(det är ju inte så att man ser hundar som k-ullar i varje gathörn) :lol: :lol: .. dessa konstiga raser har nog kommit till med hjälp av dess ägare , som i sin tur låtit jycken haft skoj med en annan jycke .. som hade en husse / matte som var en ännu större "retard" än den första :shock: .. så konstigt är det nog ... och jag står för det jag skriver !! det är en trasig hund ...som funkar typ som en A-lagare som druckit en hela explorer :wink: (observera att detta brännvin är bryggt på f-tta och boxarhandskar ) därför vill bara dessa jyckar kn-lla och slåss :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av "spindeln" fre 10 okt 2008, 19:56, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37077
totte skrev:Idag är det en sån där riktigt fin höstdag här sol och nästan vindstilla och 9 grader. Perfekt dag för en rejäl skogspromenad med jyckarna. I onsdags kväll klippte jag grabben, ett nervpåfrestande jobb, han har nämligen inte ännu kommit på att det finns nåt som kallas att stå stilla. Torsdagkvällen klippte jag tiken, hon sitter och står som en liten ängel på klippbordet.

När man vant sig vid den storulliga looken så ser dom rätt konstiga ut precis när dom är nyklippta. Det blir inte heller riktigt snyggt förrän efter ett par veckor, när det vuxit till lite grann. Kan väl inte påstå att jag är nån mästare på det här, det duger bra åt oss, på utställning skulle dom skratta på sig åt det.
här var ju 2 ny-ansade jyckar jag säkert skulle kunna få igång och busa lite med .. ser inte alls så tokigt ut i mina ögon , betyget blir MVG för totte :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#37103 Hej hundvänner!

MasseyFerguson: Jodå dom fäller som f-n, särskilt när dom blir långhåriga, då fäller dom bottenullen i stora tussar. dom har som två skikt hår, en tät och tunnhårig bottenull och så de långa håren, de långa fäller dom inte nåt mycket av. Och helt rätt observerat, dom bryr sig inte ett dugg om hur dom ser ut, verkar i alla fall som om dom blir lite livligare när dom är nyklippta. Skulle jag med bli om jag gick omkring med en tumstjock ylletröja och fick av mig den :lol:

Spindeln: Må tacka för det fina betyget! Idag var dom i högform i skogen, i synnerhet Ribes hade gärna kört en busrunda med en spindel :D 8) !

Palms: Mycket vacker bild på pappisen! Den ser ju rent imponerande ut där den reser sig högt över lingonriset :D .

Om kamphundar: Det är inte raserna i sig som det är fel på, men det finns dom som medvetet förstör hundar av dessa raser. Tuffa, självmedvetna hundar är mycket lätta att göra aggressiva, därför är det sådana raser som används för såna ändamål. Och de är också lätta att förstöra oavsiktligt, det är absolut inte hundar för nybörjare, även om det är korrekt avlade djur.

Avsiktligt blir hundarna förstörda dels genom att tränas till attackbeteende och genom omild behandling och andra otäcka metoder, dels avlar man på de hårdaste hundarna och får då med tiden fram aggressiva egenskaper. I vilket fall är det nästan alltid människans fel att det finns farliga hundar. Enda undantaget är genetiska olyckor som kan inträffa, men det är mycket sällsynt.

Jag är normalt en fridsam person, men varje gång jag ser och hör om folk som behandlar djuren illa så känner jag en lust att få träffa det folket. Med ett baseballträ! 😡 😡

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37166 jag skriver under på allt i "tottes" inlägg , och gör samtidigt ett test att bifoga bilder från i somras på våran saknade familjemedlem , och verktstads partner sena kvällar :wink:

Användarvisningsbild
totte  
#37189 Så trevlig, vilken blick och vilken barnvän det var. Sitter här och blir lite småtjock i halsen. Tack för dess fina bilder, spindeln!

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37240 totte .. jajjamen nog var den jycken mkt lugn och fin .. hmm! du får ta till nåt gammalt käring -knep / huskur så du kryar på dig :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#37250 :D :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar