Är det inte tjejens hund som ni inte fick plats på hunddagis me så han fick me ut i skogen Ganska trevligt med lite sällskap som snor fikat när man tar sig tid att vila
Palms skrev:Thunborg skrev:Coolt Inte hunden man tänker på när man pratar manuellt skogsarbete Du skall ju bära omkring han i en liten väska, som dom rika jetsetarna gör
Hehe, lycka till att få ner den här i en handväska! Han har varit med mig i skogen sen han var 4-5månader och verkar tro att han är en väldigt stor och farlig hund, alla hans hundpolare är också stora, Schäfrar och Rottisar, till o med ett par amstaff (sk mördarhundar) och han läxar upp dem lite då och då
Lite jobbigt med den långa fina pälsen, det fastnar så otroligt mycket skit i det...
totte skrev::D
Lämplig tid tror jag, då har det gått några månader och du är rejält sugen, lycka till spindeln! Sen är det ju så särskilt kul och gå ut sådär 40 gånger om dagen för "behovsprövning" just i januari
Har klippt grabben ikväll, ser för dj-g ut när man är van vid storlurvet. I morrn kväll blir det tjejens tur att snaggas.
Palms skrev:Massey: Det var faktiskt tänkt från början att våran hund skulle vara med i skogen, jag vill ha en Finsk spets igen men en sån skulle ju bara jaga hela dagarna så det blev en Pappis.
Tax är nog bland de mest argsinta hundraser som finns, enda hunden jag inte går nära om jag inte måste
Tur att det är en hanterbar storlek på dem iaf!
Ang kamphundar så är inte renrasiga Pitbull eller Am-Staff alls farliga, de jag känner har tre st och de leker med ungarna precis som vilken hund som helst. De hör till terrier släktet så de kräver en fast hand och mycket aktivitet för att må bra.
Förut var det ju Schäfer som gällde hos ligisterna och då var det Schäfrar som bet småbarn och andra hundar, nu har de pitbulls...
Ägarna som det är fel på, inte jyckarna.
Har hört talas om hundar som bitit folk och det har visat sig att hundstackarn varit fullpumpad med anabola steroider
En bild från idag:
totte skrev:Idag är det en sån där riktigt fin höstdag här sol och nästan vindstilla och 9 grader. Perfekt dag för en rejäl skogspromenad med jyckarna. I onsdags kväll klippte jag grabben, ett nervpåfrestande jobb, han har nämligen inte ännu kommit på att det finns nåt som kallas att stå stilla. Torsdagkvällen klippte jag tiken, hon sitter och står som en liten ängel på klippbordet.
När man vant sig vid den storulliga looken så ser dom rätt konstiga ut precis när dom är nyklippta. Det blir inte heller riktigt snyggt förrän efter ett par veckor, när det vuxit till lite grann. Kan väl inte påstå att jag är nån mästare på det här, det duger bra åt oss, på utställning skulle dom skratta på sig åt det.