Före och efter jobbet

Montera extraljus på bilen?

178 inlägg 215034 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Tjita1  
#368244 Angående kvalitet på LED så är VisionX det värsta (alltså bästa) som finns på marknaden. Dessvärre kostar dom därefter också.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Peteflamingstar  
#368274 Köpte två runda Led-extraljus på Swedol i höstas, märkta med deras eget fabrikat Award (har dock sett dem med andra märkningar också). De är på 60w och lyser jättebra, gav runt 7-800 kr styck på kampanj. Nackdelen är kanske att jag tror de bara finns med kort och bred ljusbild. Beror på vad för slags vägar man oftast åker på också tycker jag, är det mycket mindre landsvägar har man inte jättestor nytta av att ljusen lyser en kilometer långt.

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Kse  
#368282
Tjita1 skrev:Angående kvalitet på LED så är VisionX det värsta (alltså bästa) som finns på marknaden. Dessvärre kostar dom därefter också.

VisionX är absolut värst när det kommer till priset, och betalar man tillräckligt mycket så brukar man vara nöjd. :wink: Placebo.

Avatar Fallback

Re: Montera extraljus på bilen?

Axl  
#368293 Kanske har framgår någonstans på de tidigare 11 sidorna men i alla fall... Var har ni som satt extraljusen på taket dragit in kablarna? (frågan gäller personbil)

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368316 På Jeepen gick det att dra på innerskärmen sen upp under glaset på A-stolpen och sen inne i railen, var bara
att borra ett hål i railens nedre del och ta upp kabeln där, ovanligt enkelt.

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Peteflamingstar  
#368329
Axl skrev:Kanske har framgår någonstans på de tidigare 11 sidorna men i alla fall... Var har ni som satt extraljusen på taket dragit in kablarna? (frågan gäller personbil)


Har en ramp på taket och kablarna drog jag genom krympslang, satte sedan fast den på taket med små självhäftande buntbandshållare ner till rutan, sedan längs med rutlisten ner under en plastkåpa och vidare in under huven.

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Peteflamingstar  
#368334 Ser ut såhär

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368352
Kse skrev:
Tjita1 skrev:Angående kvalitet på LED så är VisionX det värsta (alltså bästa) som finns på marknaden. Dessvärre kostar dom därefter också.

VisionX är absolut värst när det kommer till priset, och betalar man tillräckligt mycket så brukar man vara nöjd. :wink: Placebo.


Ha ha, jag har Vison X på min takramp, men inte f-n är det placebo - det är brutalt bra ljus. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Kse  
#368378 Ja visst är VisionX bra grejer inte fråga om det, men jag tror nog du förstod vad jag fiskade efter. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368447
Kse skrev:Ja visst är VisionX bra grejer inte fråga om det, men jag tror nog du förstod vad jag fiskade efter. :grin:

Absolut! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Montera extraljus på bilen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#368813 Ju dyrare vara desto större placeboeffekt.




Jag bara driver med er 8)

Avatar Fallback

Re: Montera extraljus på bilen?

Illman  
#402828 Nu fick jag ljusrampen monterad på cr-v bara elen att koppla då ännu och sedan se hur den lyser. Rampen är av märket strand

Avatar Fallback

Re: Montera extraljus på bilen?

Robertberg  
#453917 Bytte ljusrampen förra helgen, den jag hade var tämligen dassig med fukt innanför glaset och lacksläpp. Ett mail till firman jag köpte ifrån så kunde jag hämta ut en ny.
Men man tycker ju att den borde hålla längre än ett år. Visionx.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).