Skotare

Galrings skotare

67 inlägg 26488 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18296 Åh det är bra mycktet värre om du välter hela maskin än och bara välta kassen.

Rottne skotare
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18301 ja det e ju så jag menar ju :D

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18315 Ja det kanske du mena jag är lite trött idag :lol:

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18333 det kan vi alla vara ibland :D

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18379 Japp. Det är ju en bra fördel på 1110JD som man har kranen på vagne och lång kran så går det nästan inte att välta förutom om man är riktigt dum :wink:

Fast jag tycker man ska hålla sig mer mot valmet och snart så kommer volvo kanske :wink:

Användarvisningsbild
Holgersson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#31234
Ungdomshuggare skrev:Japp. Det är ju en bra fördel på 1110JD som man har kranen på vagne och lång kran så går det nästan inte att välta förutom om man är riktigt dum :wink:

Fast jag tycker man ska hålla sig mer mot valmet och snart så kommer volvo kanske :wink:


Jag håller med dig helt angående Valmet:en. När jag var ute och praktiserade i 9:an i vintras så var jag med en som körde en 830.1. Vi blev extrainkallde till en 1200m3 1:a tallgallring för att skotaren som var där (en Gremo 950) inte hann med och hade lite svårt att ta sig fram där. 830:in var betydligt smidigare och hade inga större problem där angående framkomligheten. (Vi fick dessutom bärga Gremo:n en gång då den inte tog sig genom ett surhål)

Avatar Fallback

gremo 1050f

gremo 1050f  
#45360 Om du gillar 950f då kommer du stor trivas i gremos nya model 1050f den har mycket bättre komfort än 950 och går tystare hör de inte från vägen om man står utan för.
Vi har en 1050och den går hur bra som helst så den rekomenderar jag starkt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).