tor 10 jul 2014, 17:37#285475
För att knyta ihop det hela.
Jag mailade transportstyrelsen (mycket bättre då jag fick allt på papper och namn på dom som svarat).
Sen fick jag gräva fram personuppgifter på köparen, beställa nya regpapper på bilarna, fylla i ägarbyte med alla mina och köparens uppgifter (utom hans underskrift givetvis).
Sen skickades pappren in till transportstyrelsen som i sin tur skickade dom vidare till köparen.
Sen hade han 10 dagar på sej att yttra sej, hörde han inte av sej under den tiden skrevs bilarna per automatik över på honom.
Idag fick jag svaret att ägarbytet gått igenom, en otrolig lättnad måste jag säga.
Men kan inte låta bli att undra varför dom inte kunde sagt det första gången jag kontaktade transportstyrelsen. Men verkar som man måste ha tur och få prata med rätt person.
Har en liknande erfarenhet från telia, där dom strulat fruktansvärt mycket, till sist ringde jag och frågade om jag inte skulle få ersättning (varit utan internet/tv/telefon nästan ett halvår). Men nej det gick absolut inte.
En tid senare ringer jag angående nåt annat krångel och personen jag fick prata med då säger
- Jag ser i loggen här att du har haft mycket problem, det får du såklart ersättning för !!!
Verkar vara rena lotteriet att ringa till såna där ställen.