/Niklas
totte skrev:Det är patetiskt och väldigt tröttsamt att läsa dess påståenden om att Sverige liknar DDR eller Nordkorea, i ett land där det är tillåtet att bilda partier från tokvänster till extremhöger, där det inte är straffbart att kritisera regering och myndigheter, där vi har fria val och där var och en har rätt att välja sysselsättning, utbildning och var man vill bo för att bara nämna några saker som helt saknas i sådana diktaturer.
Och att göra en jämförelse mellan SkogsStyrelsen och Nazisternas SS är långt över gränsen för all anständighet oavsett om det är skämtsamt menat eller ej.
Min personliga uppfattning.
Låt oss i stället beröva våra nuvarande markägare en efter en av deras äganderättsfunktioner, så att de om några decennier står kvar formellt som kungar, men reellt som mer eller mindre maktlösa symboler för en förgången tid.
Niking skrev:Liksom det är fritt fram att redovisa de likheter som de facto finns mellan Nordkorea, forna DDR och dagens Sverige när det t.ex. gäller kontrollbehov över skogen.
Även om t.ex. den svenska markkonfiskeringen inte är lika omfattande än som i t.ex. Nordkorea och forna DDR (för då hade väl alla skogsägare hamnat i omskolningsläger), så är jag ändå mycket oroad utav myndigheternas nuvarande färdriktning och totala oförmåga att skilja på mitt och ditt.Låt oss i stället beröva våra nuvarande markägare en efter en av deras äganderättsfunktioner, så att de om några decennier står kvar formellt som kungar, men reellt som mer eller mindre maktlösa symboler för en förgången tid.
Detta ofog kommer att fortsätta tills vi markägare tillräckligt kraftfullt säger stopp!
/Niklas