tor 06 mar 2014, 19:05#269618
Ja lite sidospår förekommer nästan alltid och det stör väl inte så mycket kan jag tycka, men ibland drar trådar iväg i en helt annan riktning än det först var tänkt och tråden får ett nytt huvudämne.
Besvärligast blir det om både huvudämne och sidospår diskuteras parallellt, då blir det alldeles för rörigt.
Även jag drar ibland iväg i andra riktningar än trådskaparen tänkt så jag vet att det kan vara svårt att hålla sig i tråden.
Vi delar och flyttar trådar efter bästa förmåga om det behövs, oftast på uppmaning av er medlemmar.
Samma sak när det gäller redigeringar av trådar, för det mesta är det ni som uppmärksammar oss på att det är nått ni tycker är fel.
Antingen via ett PM eller så klickar man på knappen för att anmäla ett inlägg och ger en liten förklaring, detta sker såklart helt anonymt för övriga forummedlemar.
När en anmälan kommer in så behandlar vi den och vidtar lämplig åtgärd vilket oftast är att redigera i text, ta bort bilder eller flytta trådar.
Ni är ju våra ögon och öron på forumet då vi omöjligen kan sitta och läsa igenom allt som skrivs i trådar, bloggar och bildkomentarer. Skogsforum växer hela tiden och det kan var flera hundra nya inlägg när man loggar in, även om man läser mycket så hinner man inte läsa allt så era synpunkter är jätteviktiga för att vi ska ha ett fungerande skogsforum.
Detta är väl det närmaste demokrati vi kommer, annars är det ju så att det är Admin och vi moderatorer som drar i trådarna.
Så funkar det på dom allra flesta forum och jag tycker att vi är ganska toleranta mot troll och annat oknytt på skogsforum, iaf om jag jämför med övriga forum där jag är medlem.
Och känner man sig besvärad av troll så är den bästa medicinen i vanlig ordning att sluta mata dom.