SawTroll skrev:Huggarn skrev: .....
frakten från http://www.chainsawbars.co.uk/ är ca 320 riksdaler! vad jag har märkt så gäller det oavsett hur mycket eller lite man beställer!
....
Det eneste problemet jeg ser med å bestille derifra er at sverd med liten HVA montasje ikke ser ut til å være tilgjengelig med 3/8" nese.....
det har du helt rätt i ST! men det gäller dom solida svärden då! jag saknar själv sugihara solid/light 3/8 med lilla fästet....men det kanske kommer?..du själv är ju en ganska stor förespråkare för Laminerade svärd pga vikten! eller hur? du kan där beställa Laminerade 15" och 18" sugihara 3/8 1.5mm med lilla fästet om du vill! tror dom kostar ca 28 pund + frakt! 28 pund är ca 300 svenska kronor! och med tanke på att en normal hva handlare tar ca 420 kronor plus moms för dito Laminerat hva svärd så är det i mitt tycke inte mycket att fundera på! priserna på uk sidan är plus engelsk VAT! men den går bort om ni ger dom ert EU moms reg nummer! men det blir ju svårt om man bor i norge kanske!? men det borde med god marginal vara värt det ändå!