fre 13 apr 2012, 16:58#170700
Huggarn skrev:
Om kroken på Technical är av samma typ som på stihls x-fit byxor så kan du fästa den i snöret på vilka kängor som helst! eller menar du att husqvarna byxan har en krok som bara passar på husqvarnas känga? så tokiga kan dom väl ändå inte vara?
Nä, jag tänkte nog lite fel. Jag fick för mig att den kroken som syns på kängan ovanför knuten skulle vara till för att fästa byxbenet i. Vet inte riktigt hur jag tänkte, det är ju förståss så att kroken som man fäster byxbenet vid kängan med finns på byxbenet och inte på kängan. HVA har nog en helt vanlig krok i sina Technical Extreme som man krokar om kängsnörena med. Jag ber om ursäkt för mitt obetydliga svammel. Men dom gamla huggarbyxorna som fortfarande tjänar mig har inga såna nymodigheter som krokar inte!!
Utan man får nöja sig med snölåsremmar!!
Nu har jag hunnit testa kängorna några dagar och jag är helt nöjd med dom. Dom håller vatten väldigt bra och passar på min fot. I början var jag skeptisk mot botten på dom, jag trodde att den skulle vara hal men så var inte fallet. Rätt skapligt grepp är det i dom. Dom verkar bli mer och mer bekväma för var dag som går.
Vårdar dom gör jag genom att använda en spray som är gjord för materialet Sympatex. Det sprayar jag på dom när dom är torra. Torkar dom gör jag med en skotork som blåser sval luft genom en slang ner i stöveln, för även om dom håller vatten rätt bra så tål dom inte att man går genom isen tre gånger på en dag!! Usligt tycker jag...
Här är en bild på byxan:
Har alltid jobbat i skogen och kommer troligtvis alltid att göra det