394xpg "lätt-trimmad"
knaggen skrev:har du utblåset på ljudämparn under kåpan eller ser den ut som 444ans dämpare det bästa är att lyfta på kåpan och ta en bild vilken årsmodel är det på 357an.
MickeBM skrev:knaggen skrev:har du utblåset på ljudämparn under kåpan eller ser den ut som 444ans dämpare det bästa är att lyfta på kåpan och ta en bild vilken årsmodel är det på 357an.
Så här ser min dämpare ut.
Jag tittade även på justerskruvarna.
Både L och H ligger mot vingarna, så det bör bli bättre om jag tar bort/flyttar på dessa?
Spåret (i plast... ) på H-skruven är dessutom slitet.
Finns riktigt spår innanför eller måste jag byta skruven?
Mange skrev:Brukar klippa med mini avbitare, men nån gång putsat bort vingarna.
Vissa kan inte låta bli eller lyssna o då plockat av dem helt o tagit bort dem helt enkelt. Funkar o justera ändå på de flesta med ett specialverktyg i form av en slangbit på en gammal kass mejsel.
knaggen skrev:vilken årsmodel har du av 357 då man ser på ljudämparen så verkar det vara en exportsåg för min dämpare ser lika dan ut och det är en tidig 2003.
sen kan jag medela att jag har fått ner antalet drag på den trilsandes 346 till 5 drag kall motor som har ståt still hela påsken och varm 1 drag.
MickeBM skrev:Mange skrev:Brukar klippa med mini avbitare, men nån gång putsat bort vingarna.
Vissa kan inte låta bli eller lyssna o då plockat av dem helt o tagit bort dem helt enkelt. Funkar o justera ändå på de flesta med ett specialverktyg i form av en slangbit på en gammal kass mejsel.
Ok, jag får prova mig fram.
Man kan inte köpa skruven som lös reservdel då?