stihl91 skrev:Ja men vafan gör man. Begagnade motorer kostar ju 25 30k, Bilen är ju inte värd mycket utan motor och jag måste ju ha en bil. är inte så haj på att skruva att jag vill göra det själv.
anersimyra skrev:Själv hade jag tänkt vänta till Fiat Strada kom med 4 WD. Men från 2014 kommer Fiat Sverige inte importera denna ypperliga pickis längre.
stihl91 skrev:Ja men vafan gör man. Begagnade motorer kostar ju 25 30k, Bilen är ju inte värd mycket utan motor och jag måste ju ha en bil. är inte så haj på att skruva att jag vill göra det själv.
anersimyra skrev:Någon som är kunnig på Ford/ Mazda. Jag tittade i dag på en 2007 ranger med endast 3600 mil på mätaren. Firman som säljer bilen har bytt kamrem då den " fallit för åldersstrecket". Bilen besiktades häromdagen och fick nedslag på Co. värde, den ska således repareras och ombesiktas. Nu till det stora "abret" . När jag provkörde i dag så fungerade inte den automatiska låsningen av naven, kontakter och kablar vid lådan ser bra ut. Någon som har någon ide om var felet kan ligga ?
Mvh Anders.
Amatörhuggare 62 skrev:Kolla rosten. Dom rostar där presseninghakarna sitter. och om det är en sån modell med dubbeldörr
Så rostar dom där låsen sitter i trösklen.
rallymarkus skrev:jag har haft en mazda BT50 2007:a med1,5 hytt
bilen gick mkt bra och inga problem o klra på 0,8 landsväg..
det som störde va att man bara kan köra 100 med fyrhjulsdriften ikopplad sen börjar det blinka lampor..
äså det va o slira på med bakhjulsdrift på vintern..
men bytte in den på firma och den gick väl ca 500 mil till sen rasade motorn..
tror den hade gått ca 12000 mil ungefär.
det va kamremmen som gick av och den va bytt i rätt tid o allt..
men tydligen så tog mazda reparationen på den
rallymarkus skrev:4wd lampan började blinka om man körde fortare än 100
man va tvungen o koppla ur frihjulsnaven fram då gick de o köra fortare.. de va en sak jag störde mig på, men den kändes väl sammansatt och gick bra i övrigt.