tor 14 feb 2013, 18:01#212014
D Brown skrev:Amatörhuggare 62 skrev:Jag har Stihl X fit, av dom första, sömmarna går upp.
Jag köpte X-fit i Mars och på dessa gick efter bara någon vecka först den ena, sedan den andra tråden i en dubbel söm i skeket av. Men det verkar vara någon ytterligare söm, inga kroppsdelar har hamnat utanför byxorna än.
I Januari pratade jag om detta med en representant för Stihl på en sågvisning, denna sa att det bara var att byta byxorna där man köpt dom.
Nu ikväll åkte jag dit, och jag fick nya byxor utan problem. Mina byxor var tillverkade 08/2011 och köpta 03/2012.
Jag trodde problemet bestod i att tyget var mer elastiskt än sytråden, men felet var väl känt och bestod i att slutet på sömmen inte var tillräckligt fäst, sömmen repade alltså upp sig från slut/början. Felet ska vara avhjälpt "till 2012" sades det. Känns lite "sådär" att det står 11/2011 i de byxorna jag fick idag
Så ni som har x-fit byxor med upprepade sömmar, kanske det finns någon slags goodwill även om garantitiden gått ut? ....felet verkar som sagt vara välkänt.