ons 28 nov 2012, 16:06#196484
Ja det avgör ju frågan.
Verkar vara skojare hela högen men kan inte låta bli å undra om det är sant att ca 4miljoner har dragits vid näsan av dessa typer som jag skrev tidigare.
Visst, det kanske är ett bekymmer det här med Identitetsstöld men det måste väl vara enklare än vad som sägs att spärra sina kort....
De påstod att utöver att anmäla förlusten till polisen och till transportstyrelsen så måste man anmäla det till till två kreditinstitut, ett i Sverige och ett i England, och man måste sitta 4-6 timmar i telefon för att göra dessa anmälningar och det kostar massor av pengar. Eller så kan man betala det här företaget 400 kr per år så fixar de alltihop på ett par minuter plus skickar mig nya kort när jag tappar bort dem.
Och skulle någon sedan kapa mitt personnr och handla på nätet med hjälp utav detta, ska det verkligen vara så att jag blir betalningsskyldig?
Och varför ska det överhuvudtaget gå att göra inköp med enbart personnr (om det nu går)????
Är här någon som har drabbats av dylikt och har erfarenhet av vad som krävs om man blir av med plånboken?
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)