Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 154699 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Tosca  
#187429 Telia verkar ha många samarbetsparners när man har obundet abb...

Elmia
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Naders  
#196467 Jag blev uppringd av Svensk Kortsäkerhet som försökte sälja på mej ett paket för att på ett enkelt sätt kunna spärra mina kort och ID-handlingar.
Det skulle vara ett garanterat skydd mot identitetsstöld så att ingen ska kunna handla på nätet med mitt personnr.
Denna ivriga dam hade verkligen svar på ALLT men det är väl det som ska sälja med...
Med hjälp av uttröttningsmetoden....
Hon ville också påskina att ca 4 miljoner svenskar redan är anslutna till denna tjänst och bara det skulle vara ett bevis på deras sätt att vara seriösa.
Tänkte därför höra om det är några här som har nappat på detta suveräna erbjudande?
Måste ju vara någon av alla här om det nu är ca 40% av Sveriges befolkning som är med på tåget....
Visst, tanken är ju god :roll:

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Naders  
#196484
Ja det avgör ju frågan.
Verkar vara skojare hela högen men kan inte låta bli å undra om det är sant att ca 4miljoner har dragits vid näsan av dessa typer som jag skrev tidigare.
Visst, det kanske är ett bekymmer det här med Identitetsstöld men det måste väl vara enklare än vad som sägs att spärra sina kort.... :roll:
De påstod att utöver att anmäla förlusten till polisen och till transportstyrelsen så måste man anmäla det till till två kreditinstitut, ett i Sverige och ett i England, och man måste sitta 4-6 timmar i telefon för att göra dessa anmälningar och det kostar massor av pengar. Eller så kan man betala det här företaget 400 kr per år så fixar de alltihop på ett par minuter plus skickar mig nya kort när jag tappar bort dem.

Och skulle någon sedan kapa mitt personnr och handla på nätet med hjälp utav detta, ska det verkligen vara så att jag blir betalningsskyldig?
Och varför ska det överhuvudtaget gå att göra inköp med enbart personnr (om det nu går)????
Är här någon som har drabbats av dylikt och har erfarenhet av vad som krävs om man blir av med plånboken?

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#196642 Blev uppringd av detta för ca ett år sen,blev fort less på dom och bad dom i stort sett att flyga och fara åt h-----e .

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

ollefia5662  
#202266 Efter ha läst detta blir man ännu räddare att gå på en nit! Fick telefonsamtal i morse
från Psonera, som ville att vi skulle ta deras erbjudande om lägre avgift på telefon.
Men, skeptisk och vaksam som man är, ringde samtal och kollade på datorn.
Han skulle höra av sig senare, men då visste jag och svarade inte.
Och har en gyllene regel oss äkta par imellan oss, Pratar med varann innan någon affär görs! :grin:

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

halleby  
#208084 Är det fler än jag som har blivit blåsta av
tefonföretaget Telisol ?? Dom sa attt dom ringde på uppdrag av Telia Men Telia vill inte kännas av något. Dom ringde för några månader sen och jag tecknade ett 24 månaders abbonemang som skulle sänka min månadskostnad och jag fick en ny telefon på köpet. Nu när första fakturan kommit visar det sej att konstnadnen blivit nästan dubbel mot vad jag haft innan. Igår ringde min så kallat kontaktperson på Telisol och undrade om jag var nöjd. Det sa jag att jag inte va 😡 Det var långt där ifrån det avtal som jag tecknat . Han sa att han hadde vårat avtal på band, och när jag fick lyssna på det var det värre klippt o klistrat än om Marjasin hadde vart i gång. Så om någon ringer till er från detta skojarföretag,lägg på direkt 😈

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

ollefia5662  
#208130 Har inte fått något mer telefonsamtal från Psonera, men det har kommit nya!Dessa lotterier av alla slag! Även mail trycker de på och försöker få en att öppna meddelandet de skickat.
En är jag särskilt surkartig på, de skriver alltid " vi saknar dig, från kundtjänst"!
Vilken kundtjänst??Sedan har de börjat ringa min mobil, jag har ju skyddat nummer och kontantkort!! Blir sååå trött!

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Tosca  
#208131 Har du tänkt gå vidare med fallet?
Kan man nå framgång om man går till tinget?

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Helmer95  
#208208 Jag brukar ha lite roligt med att efter ett tag säga att jag är minderårig (vilket jag är) och hota med att polisanmäla dem 8) 8) 8) De lägger på fortare än vad jag hinner blinka! Har även ibland vänt på det hela och försökt sälja epan till dem :lol:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208712 Igår blev jag uppringd på mobilen av bara spara http://www.extensium.se/nyheter/extensi ... a-el-avtal och bad vederbörande fara och flyga.

Hittade f.ö. en intressant varningslista på blufföretag http://www.extensium.se/tjanster/bluffo ... ningslista
/Niklas

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Bergsmannen  
#208725
Helmer95 skrev:Jag brukar ha lite roligt med att efter ett tag säga att jag är minderårig (vilket jag är) och hota med att polisanmäla dem 8) 8) 8) De lägger på fortare än vad jag hinner blinka! Har även ibland vänt på det hela och försökt sälja epan till dem :lol:


Kör med nått liknande. Påtalar att jag är överlycklig att de ringt och är intresserade av min gamla konstgödselspridare som jag aldrig har lyckats sälga. :surp:

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Husqy346  
#208746 Appen vem ringde samt callfillter gör min telefonvardag numera . Ringer det nummer som jag ser innan jag svarar, som har telemarketing anknytning så svarar jag inte utan lägger dem i callfillter. Nästa gång de ringer så går det fram en tyst ringsignal sedan tutar det upptaget i deras lur. Så då kan de sitta där hela dagar i ringa om de vill.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#208770
Husqy346 skrev:Nästa gång de ringer så går det fram en tyst ringsignal sedan tutar det upptaget i deras lur. Så då kan de sitta där hela dagar i ringa om de vill.


Det är ju sällan någon som hör den upptagettonen eftersom det oftast är en dator som ringer upp.

Om jag inte känner för att prata så tycker jag att det är bättre att i.a.f lyfta luren = uppringande dator registrerar att någon svarar. Annars tenderar sådana nummer att fortsätta ringa ungefär samma tid dag efter dag. Men visst, din lösning funkar ju också.

Lever man ett händelsefattigt liv så kan man ju roa sig med att fortsätta lyssna i luren, många gånger fattar ju inte den anställde på callcentret att ett samtal är framkopplat.......det börjar pratas med arbetsplatsgrannen t.ex om hur det supits och betäckts honor på helgen.
Då är det ju lite kul att flika in någon intresserad fråga :)]

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211989 Nu ringde det en oseriös tjatpick från Qall och garanterade mig att ringa för ett lägre minutpris via dom, än vad jag gör med nuvarande operatör. Jag tvivlade, men 100 kr slog vi vad om.

Men eftersom jag nu inte ringer något alls med fast telefon (= 0 kr) så finns ju ingen minutkostnad att sänka, lättförtjänta 100 kr trodde jag, men han blåste mig på hundralappen :cry:

Jag varnar er för Qall telecom, ingångna överenskommelser verkar inte vara värt något!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).