snuffis skrev:Tjenare!
jag har en som vill att jag kommer och hugger upp hans vedhög, det är ca 70-80M3 som ligger på hans mark i hög. Och jag har tänkt att börja med den här verksamheten vid sidan av mitt ordinarie jobb. Men jag är lite osäker på prissättningen, om jag skulle ta te.x ca 150 kr M3 för två personer. ska också tillägga att det är en pw-klipp som jag klyver med.
/Snuffe
Månskensbonnen skrev:snuffis skrev:Tjenare!
jag har en som vill att jag kommer och hugger upp hans vedhög, det är ca 70-80M3 som ligger på hans mark i hög. Och jag har tänkt att börja med den här verksamheten vid sidan av mitt ordinarie jobb. Men jag är lite osäker på prissättningen, om jag skulle ta te.x ca 150 kr M3 för två personer. ska också tillägga att det är en pw-klipp som jag klyver med.
/Snuffe
Beror på maskinens kapacitet och hur den drivs. Din timpenning+ maskinkostnad är vad du behöver ha ut i timmen. Om 150 kr/m3 täcker det så visst. Det är inget överpris på något vis.
stegmaster skrev:Det er ju inte bara själva kap och klyv momentet man får räkna på.
Hur ska det gå til i båda endar av produksjonen??
Hur får du virket upp på maskinen, och ska veden köras ut på bakken eller i säckar??