sön 03 jun 2012, 19:50#176929
Fredrik N skrev:Hur går det för Husqvarna och deras leveranser av dom nya kläderna?
När jag har pratat med återförsäljaren så får jag alla möjliga förklaringar och ursäkter.
Så jag behöver lite fakta.
Är det problem med leveranser av dom nya skyddskläderna?
Gäller det bara technical extreme eller gäller det tecnical serien också?
MVH Fredrik N
Kollar man ordersystemet idag (120603) så finns jackan i stl. XL och XXL för omedelbar leverans, de andra storlekarna beräknas till 120618.
När det gäller byxorna finns S och XL på lager, M, L och XXL beräknas till 120611.
Beräknade datum ändras ganska ofta, då flyttas de fram med en vecka i taget (jäkligt dumt system, står vi och säger en vecka till en kund och datumet sedan flyttas fram upprepade gånger en vecka i taget så framstår vi som idioter (som Fredrik N:s återförsäljare gör nu alltså), det är bättre att göra som Stihl och säga ett datum längre fram, och har man tur så kommer det innan det).
Har inte hört något om kvalitetsproblem eller produktionsstopp, så det är väl som vanligt att man gått ut för tidigt med marknadsföring och sälj, utan att kolla att fabrikerna kan leverera tillräcklig mängd i tid.
Fråga inte mig hur man kan misslyckas så kapitalt med att beräkna åtgång varje gång det ska levereras nyheter. Bara i år så har det hänt på kläderna, både classic och technical extreme, 550:n i olika varianter, batterimaskinerna, ett antal gräsklipparmodeller samt klippaggregat till åkgräsklippare, trimmertråd, 2-taktsolja, röjklingor (de tre senaste får ny förpackningsdesign) och senast vissa drivremmar till gräsklippare (ingen nyhet iofs, men en ganska viktig produkt den här årstiden). Som aktieägare blir man lite irriterad, och som ÅF mycket.
Fixar med lite allt möjligt.