Arbetskläder för skogen

Husqvarna lanserar nytt

29 inlägg 20498 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Mangelu  
#165209 Har du hört någonting mer om leveransdatum för de nya kläderna "Nonkan" ?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Nonkan  
#165242 Jorå, vi har allt hemma utom jackorna i stl M, L och XL...

Byxorna är riktigt trevliga. Förstärkta på många ställen, framför allt på underbenen så de är ett bra alternativ till de som t.ex. tycker Stihls Comfort-serie är lite känslig för revor. Jämför man med X-Fit har Husqvarnas nya en mycket generösare passform, men X-Fit är lite smidigare att röra sig i. Det finns absolut en marknad för båda.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Mangelu  
#166319 Ok !
Vad som är konstigt är att våran ÅF fick besked om mitten av April.
Jag säger bara som Refaat el Sayed skulle ha sagt... Här ligger det en död hund....

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

totte  
#166323 Nä "en gravad hund" sa han.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Mangelu  
#166469 Ha ha... =)) Ja du har rätt, men jag minns att det var en hund inblandad....

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Nonkan  
#166539
Mangelu skrev:Ok !
Vad som är konstigt är att våran ÅF fick besked om mitten av April.
Jag säger bara som Refaat el Sayed skulle ha sagt... Här ligger det en död hund....


Förmodligen har de bara gått in och kollat i ordersystemet. Försöker jag idag göra en beställning på byxa i stl. L (art. nr. 578 16 65-54) så blir det beräknad leverans från lager 120406 och så lägger man till någon vecka eller två för att det är Husqvarnas leveransbesked vi pratar om ;).

Det var införsäljningskampanj i jan/feb nån gång, och vi beställde mycket då och kom antagligen ganska långt fram i kön. Lite har vi lärt oss genom åren, det är nästan Husqvarna-standard att börja sälja och marknadsföra grejer långt innan det finns tillräckligt på lager/produktionskapacitet.

Leveranssäkerhet är för övrigt ett av de hetaste ämnena på varje konferens med Husqvarna :p

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Mangelu  
#171527 Nu har jag fått byxorna, (technical extreme) men leveransdatumet för en large jacka är framflyttat till 10/5. Grymt irriterande. 😡

Men byxorna känns mycket sköna. Har dock inte hunnit testa dom i produktion än.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173092
Mangelu skrev:Nu har jag fått byxorna, (technical extreme) men leveransdatumet för en large jacka är framflyttat till 10/5. Grymt irriterande. 😡

Men byxorna känns mycket sköna. Har dock inte hunnit testa dom i produktion än.



Har byxorna knäskyddsficka som på stihls X-fit byxa? att just kunna använda knäskydd tycker jag är en av de bästa egenskaperna med X-fit byxan!

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Kjell S  
#173096
Huggarn skrev:
Har byxorna knäskyddsficka som på stihls X-fit byxa? att just kunna använda knäskydd tycker jag är en av de bästa egenskaperna med X-fit byxan!



Har du så mycket jobb så att du går på knäna?

Hahaha :wink:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna lanserar nytt

Mangelu  
#173629 Nej det är inga knäskyddsfickor. Det är säkert inte dumt att ha.
Har testat byxorna i skarpt läge och är mycket nöjd med byxorna hittills. Gillar de förböjda knäna. Mycket smidiga och komfortabla byxor. Blir intressant att testa om blusen också håller måttet. När den nu kommer....

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Fredrik N  
#176421 Hur går det för Husqvarna och deras leveranser av dom nya kläderna?
När jag har pratat med återförsäljaren så får jag alla möjliga förklaringar och ursäkter.
Så jag behöver lite fakta.
Är det problem med leveranser av dom nya skyddskläderna?
Gäller det bara technical extreme eller gäller det tecnical serien också?
MVH Fredrik N

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Nonkan  
#176929
Fredrik N skrev:Hur går det för Husqvarna och deras leveranser av dom nya kläderna?
När jag har pratat med återförsäljaren så får jag alla möjliga förklaringar och ursäkter.
Så jag behöver lite fakta.
Är det problem med leveranser av dom nya skyddskläderna?
Gäller det bara technical extreme eller gäller det tecnical serien också?
MVH Fredrik N



Kollar man ordersystemet idag (120603) så finns jackan i stl. XL och XXL för omedelbar leverans, de andra storlekarna beräknas till 120618.

När det gäller byxorna finns S och XL på lager, M, L och XXL beräknas till 120611.

Beräknade datum ändras ganska ofta, då flyttas de fram med en vecka i taget (jäkligt dumt system, står vi och säger en vecka till en kund och datumet sedan flyttas fram upprepade gånger en vecka i taget så framstår vi som idioter (som Fredrik N:s återförsäljare gör nu alltså), det är bättre att göra som Stihl och säga ett datum längre fram, och har man tur så kommer det innan det).

Har inte hört något om kvalitetsproblem eller produktionsstopp, så det är väl som vanligt att man gått ut för tidigt med marknadsföring och sälj, utan att kolla att fabrikerna kan leverera tillräcklig mängd i tid.

Fråga inte mig hur man kan misslyckas så kapitalt med att beräkna åtgång varje gång det ska levereras nyheter. Bara i år så har det hänt på kläderna, både classic och technical extreme, 550:n i olika varianter, batterimaskinerna, ett antal gräsklipparmodeller samt klippaggregat till åkgräsklippare, trimmertråd, 2-taktsolja, röjklingor (de tre senaste får ny förpackningsdesign) och senast vissa drivremmar till gräsklippare (ingen nyhet iofs, men en ganska viktig produkt den här årstiden). Som aktieägare blir man lite irriterad, och som ÅF mycket.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

Fredrik N  
#176950 Man får tacka för ett väldigt bra svar på min fråge ställning.
Jag har pratat med återförsäljaren igen och dom har funderigar på att ha ett event när det är klart
med alla leveranser.
Nu är det ju ingen panik än, jag behöver inte kläderna fören till hösten.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna lanserar nytt

skogsbaronen  
#180348 Köpte jacka och byxor förra vecka Husqvarnas Technical extreme, mkt smidiga skydds kläder.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).