#171479Tackar, saknar bok , har bara reservdelsboken , satt en timme på verkstan i morse och rev i gamla böcker , du har nog en mordernare bok än de jag fick tillgång till , 250 börjar bli antik . men nu vet jag vem jag ska fråga nästa gång det uppstår problem ......för det lär det göra , phust .
#171488Men Danne !!! då måste ja ju va otrogen.......... skämt o sido , jag var där och titta men de har uppdaterat nedladdningarna och 250 har inte uppdaterats än .
Tror du menar 46B och den styr frikopplingen av bakhjulsdriften.
Det är en enkelverkande ventil som styr en Scania-koppling som sitter på utgående drivaxel på växellådan bakåt,när den är trycklös så har du ingen drift på bakdelen
Pos. 40 på schemat
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
#172482Det stämmer Simba ! har nu haft sönder två magneter till den , innan man kom på varför ...... skratta inte men du vet säkert varför magnetera gått sönder ???
Blir till att tok skruva imorgon ...... det är skoj att skita ner sig ...
#172546Nä det blir mos av dem . bultarna är av till växelådan , så motor och låda snurrar 1/3 varv.......den enkelvekande magneten är det första som går sönder .
Jag menade att 250 var här i sverige rätt omtyckt och vanlig på 80-90 talet.
#174973Hej någon som vet om det ska vara en backventil i Andningsfiltret på Hydraultanken på en Ösa 250? köpte nämligen ett nytt Andningsfilter (från Alfta Produkter) och det hade backventil så det bara kan släppa in luft men inte ut..... det gamla filtret saknade backventil (tänkte bättre fråga före man gör något dumt)
#175087Jo,så är det.Tex 280 (och 1840) samt 707/250 o 250E hade trycksatt hydraultank med hjälp av motorturbotrycket. Detta för att förhindra kavitation av hydraulpumparna ( dvs att pumpen går torr )
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).