john deere 2140 skrev:Vad för problem är det du menar med ventilerna , Spel,brända eller otäta?
Om man ska slipa in ventilerna någon som vet om man kan köpa ventiltätningar till en sådan gammal maskin?
Samt var hittar man förklaring hur man går smidigast till väga typ verkstadshandbok
eller kan man hitta det på nätet kanske?
Har letat men ej hittat något.
Angånde blandningen sitter ju inget justerbart munstycke i den bara "luft skruv"
Eller menar du trottel nålen har provat att lyfta den men utan resultat kanske skulle prova å sänka den istället.
/Per
john deere 2140 skrev:Vad för problem är det du menar med ventilerna , Spel,brända eller otäta?
Om man ska slipa in ventilerna någon som vet om man kan köpa ventiltätningar till en sådan gammal maskin?
Samt var hittar man förklaring hur man går smidigast till väga typ verkstadshandbok
eller kan man hitta det på nätet kanske?
Har letat men ej hittat något.
Angånde blandningen sitter ju inget justerbart munstycke i den bara "luft skruv"
Eller menar du trottel nålen har provat att lyfta den men utan resultat kanske skulle prova å sänka den istället.
/Per
john deere 2140 skrev:Sökte på Bokia och de har om det är årsmodell 1987-1998 om det nu är en sådan du har.
Skulle tro att det är den jag har, men jag hittade den inte på Bokia
Du har ingen sök väg?
Mvh Per
john deere 2140 skrev:Nu hittade jag något Men hittar inte något om vad det är för bok typ verkstadshandbok eller instruktionsbok?
Av priset att dömma så är det billigt om det är en verkstadshandbok
john deere 2140 skrev:V
Angånde blandningen sitter ju inget justerbart munstycke i den bara "luft skruv"
Eller menar du trottel nålen har provat att lyfta den men utan resultat kanske skulle prova å sänka den istället.
/Per
trulshärad skrev:Ofta är det inga större fel! Men när man vrider styret så spänns gaswiren med påverkan på gaspådraget även vid tomgång. Ställ styret rakt och ställ in tomgångsvarvet. Ta sedan ut förgasaren, vänd den uppåt, och gör rent bränslebehållaren från avlagringar grus mm. Ta sedan ut trotteln och kontrollera att gummit är helt och att nålen inte är sliten. Kontrollera samtidigt att nivåventilen är tät och ej kärvar(MYCKET VIKTIGT) för annars så rinner bränsle direkt ner i cylindern och spär ut oljan och sen går det åt skogen!!
Perjons skrev:Hej,
Jag har samma problem på min Suzuki Quadrunner, årsmodell -86. Problem med tomgången, speciellt när den är riktigt varm. På senaste tiden har den dessutom blivit svårstartad (kall) samt att den dör vid fullt gaspådrag.
Jag har reparationshandboken, men enligt felsökningstabellen är det verkligen många olika saker som kan spöka om man har dessa fenomen.
Jag anlitar märkesverkstaden, behöver ändå en storservice. Får se vad de kommer fram till. Återkommer.