backman skrev:Tack för alla komentarer det värmer.Jag är ju fortfarande alkoholist livet ut men med öppenhet och ärlighet kan jag kontrollera det och må bra.Att ta steget tog sin tid men sedan har det varit spännande.
- Dina meningar här ovanför är så typiska för de som lyckats lägga drickandet bakom sig. För de flesta tar det lång tid innan radikalt steg tas att ta avstånd från alkohol trots så många egna anklagelser om att drickandet varit för mycket för länge.
För omgivningen är det nästan lika stor och välkommen förändring som för alkoholisten. De flesta alkoholister kan med sitt "lappkast" skapa nytt förtroende, trots många nödlögner, när så många får dela på fördelarna.
backman skrev:En vecka på 65an avgiftning i Falun 4veckor på Nämdemansgården i Jälla Uppsala behövdes för att få lite ordning i skallen väl investerade pengar.
Om någon är fundersam går det att kontakta mig anonymt skicka PM eller ring
Min avsikt med detta är att till er som gör "alkoholtesten" och har fler av riskbeteendena skulle kunna ta backmans viktiga steg redan innan beroendet påverkat relation, ekonomi, jobb mm och blivit så omfattande att det gör riktigt ont att behöva ta steget som innebär erkännande efter lång tids förnekande.
- För några storkonsumenter har detta steg tagits i samband med ny relation, att barn fötts, jobbet förändrats eller annan speciell anledning. (Min far gjorde det i samband med viktig förändring i livet.)