fre 27 jan 2012, 21:04#157709
tjenare, sitter här och har lite tråkigt så jag tänkte dela med mig av mitt projekt som är ett resultat av stormen i våras. Sammanlagt blev det 200 stock från 70cm i diameter till ganska klena stockar. alla stockar som jag tog ut sågade jag till 5"5 med märgen i mitten på mitt lilla sågverk, lennartsfors, mycket nöjd förövrigt, dess styrka är dess svaghet brukar jag säga eftersom man jobbar lågt men den är istället väldigt stabil.
från början var planen att sammanfoga hela rasket med tappar och dymlingar men det är ju tidskrävande och eftersom jag jobbar själv (själv är bäste dräng) så kände jag att det var viktigt för moralen att jag kände att bygget gick framåt så bmf-vinklar, spikbleck och ankarspik inhandlades.
måtten på hallen var initsialt på 4*8m, det växte raskt till 7*10m för att sedan när grävaren var där och täckte av växa ytterligare till 10*15+loft. under natten till dag två ökades måtten på ytterligare till 11,5* 14,4+loft(cirka).
jag hade planer på att ladda upp dom bilderna jag hade men dom är större än vad som tillåts, hur göra? för ni vill väl se vad som håller på att födas?