fre 13 maj 2011, 08:48#128959
Henrik Petersen skrev:Ok jag ger mig . Kör till då. Kom ihåg bare att en ATV inte har någon PTO, så du får montera en motor på den,
men det går ju att lösa. Jag tror fortfarende att den blir for dyr och kapaciteten for låg, men jag ska fölge dit projekt med stort interesse. Hoppas att du delar med dig här.
Håller med, tror det är svårt att få någon större kommersiell lönsamhet på en sån maskin...men vem vet, ingen trodde väl att atv skogsvagnarna skulle slå igenom som dom gjort heller, trots priset...
Funderade på motorbiten... borde det inte gå att köra med en hydraulpaket fram på atv:n som på skogsvagnarna. Gärna så det i så fall skulle funka med samma paket så man inte behöver ha ett för varje maskin.
Det är ju inget problem att driva pickupen med hydrauliken, frågan är ju om presskapaciteten blir tillräcklig. Löspressat vore inget problem (vilket exemplet verkar vara), men ska det upp på hårdpress och rundbal så blir det nog tungt/varmt....
Håller nästan med Knegarn om att pickupen bör gå på sidan, ska man bara köra strängar som är knappt 30cm höga är det ju inte lönt att pressa ens...=)
Polaris Sportsman 550 XP EU traktor, en taxi samt en massa Mä, Bä och Fjäderfä