Borde vara nåt för Victor..lycka till
stegmaster skrev:JF skrev:. Å andra sidan har jag inte ansträngt mig speciellt mycket för att ta reda på det heller..
Va fasen er detta för en attityde??
Victor -60 skrev:Tack JF för tipset.
Jag ringde på den nästan direkt den kom ut, men den var redan reserverad då.
JF skrev:[http://www.blocket.se/varmland/Belarus_820_30636389.htm?ca=9&w=3
Den såg jag idag. Men det verkar liiite konstigt att däcken är så nedslitna på bara 950 timmar???
stegmaster skrev:JF skrev:[http://www.blocket.se/varmland/Belarus_820_30636389.htm?ca=9&w=3
Den såg jag idag. Men det verkar liiite konstigt att däcken är så nedslitna på bara 950 timmar???
Står ju inget om hur mycket som finns kvar på däcken så jag gissar på at du ser på bilden, men det blir ju inte alltid rättvist. Men om det er som det ser ut, så blir det ju ennu konstigare när Belarus inte bruka vara förstavalet av traktor om man skal kjøre mycket langs vägen. Annars kan vel 950 "belarustimmar", vara nästan det samma som 3000 klocktimmar, om man kjört mycket på låga varv. Kan ju ochså vara en kille som har kjört jamt med 4wd innkoplat.
massa-ved skrev:950 timmar kan inte bli 3000
mätaren räknar timmar vid 1800rpm
2 timmar på hög tomgång ca 900rpm blir 1 timma på mätaren
plussa på 50% på 950 tim. = 1425 klocktimmar
Bm 650/700 räknar vid 1780rpm det blir ca 20% mer vid samma timmar på mätaren
än tex Mf Ford Fiat
JF skrev:...vilket verkar vara otroligt mycket för nåt som anses ha noll kvalite;-)