lör 20 nov 2010, 12:56#107502
Nu kommer lite mer rapport: Vi har på 1760ha skjutit 1st tjur, 1st ko, och 4 kalvar. Varav jag haft turen att få skjuta tjuren och en kalv. Hoppas jag får in bilden.[img]
mobil2%20082.jpg
[/img]
Ganska otrolig historia egentligen. Förr gick jag ofta ned hund och har skjutit en del älg på stånd för olika hundar.
Nu ville jaktledaren att jag skulle åka och låna en hund som jag tidigare har jagat lite grann med.Släppte den ca13.00 Några dåliga sök sök sen började han skälla halvhjärtat , smög fram tills det var 40m kvar, satt på huk och lyssnade. Då kommer hunden till mig och jag uppmuntrade den att gå tillbaka vilket den med tvekan gjorde. Då började den att morra och skälla lite växelvis vilket gjorde att jag tänkte på BJÖRN. I tankarna såg jag björnen komma som skjuten ur en kanon med hunden framför sig.
Vred ner kikarn på lägsta, mitt mellan ögonen tänkte jag, gjorde mig redo när hunden kommer med bra fart.
DÅ FÅR JAG SE: EN pytteliten tjur. Det enda jag såg var huvudet. Det blev ett hål mellan ögonen.
Totalt ca 30 min.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas