trygve.gustafsson skrev:Pratade med en mekaniker på Lantmännen om att behöva varva upp motorn för att få i gång laddningen och han sa att fram till början årsmodellerna 2000 så är detta helt ok. då det fanns en funktion med att laddreläet skiftade poler på något sätt vid uppvarvning, så det skulle vara så enligt mekaniken!
Badger skrev:Rent allmänt. Är det vettigt att köpa en gammal Valtra? Hur bedömer man skicket? Driftstimmar är väl inte hela grejjen?
Bert1 skrev:Badger skrev:Rent allmänt. Är det vettigt att köpa en gammal Valtra? Hur bedömer man skicket? Driftstimmar är väl inte hela grejjen?
Man börjar undra ibland när man ser vad vissa bjuder på auktions sidor och sen finns där dom som tror dom skall tjäna en bra slant till i nästa led
Tralsmo skrev:Det där me lysande laddlampa?
Om inte ja minns fel så är de så att de skall till en magnetiseringsström i generatorn för å få igång laddningen.
Den strömmen aktiveras via laddlampan ien slinga i generatorn.
Hur de egentligen funkar har ja läst i en kurs om fordons elektronik för evigheter sen.
Sist de va på tal så letade ja efter den kursen men letade nog inte på rätt ställe. Får pröva igen.
Men nog borde då väl va nån på forumet här som är insatt i de?
Bert1 skrev:Teckenfönstret du har i varvräknaren där har du ett läge det står ac räknar den när du lyfter? 100 är fullt uppe
Bert1 skrev:Då funkar iallafall givaren som känner av höjden på lyftarmarna
Dragkraftreglering och dämpningen avstängd?
Iom det kommit och gått lite innan så gissar jag på nåt knas med lyft/sänkventilen