husqvarna_med_sthil skrev:Beskedet kom .....
Beklagar.
Mycket fin text!
halvproffs skrev:Fin text som sagt och kepsen är likadana som Oves. Om du vore som mig skulle du riva allt, underredsbehandla ramen och bygga en helt ny koja om det inte är minnena du vill spara bitar av.
Skogsnutte skrev:Förra året, så högg jag vindfällen på skiftet, sågade upp virket till timmer med bandsågen... I vintras, mellan jul å nyår så timrade jag denna koja, å i våras så reste jag den bara 100taletmeter ifrån där träden stått...
Allt virke utom råspånt(tak) och golv kommer från samma virke som Timret....
Nu är ju inte denna så mobil, men de e jag så den hamna mitt på ett 35ha skifte... Å ska agera värmekoja och jaktkoja, å är strax helt klar [emoji16]
Skogsnutte skrev:Förra året, så högg jag vindfällen på skiftet, sågade upp virket till timmer med bandsågen... I vintras, mellan jul å nyår så timrade jag denna koja, å i våras så reste jag den bara 100taletmeter ifrån där träden stått...
Nu är ju inte denna så mobil, men de e jag så den hamna mitt på ett 35ha skifte... Å ska agera värmekoja och jaktkoja, å är strax helt klar [emoji16]
Värmlänning skrev:Skogsnutte skrev:Förra året, så högg jag vindfällen på skiftet, sågade upp virket till timmer med bandsågen... I vintras, mellan jul å nyår så timrade jag denna koja, å i våras så reste jag den bara 100taletmeter ifrån där träden stått...
Vilket mästerverk. Kan du inte skapa en tråd där du berättar hur du byggde? Dimensioner? Materialåtgång osv?