Valtra 6200. Vreten 1000. Ferguson TED20. Polaris 800. MF 550. Kubota U45-3a
jannee skrev:.....Även om du "bara" beställt ett batteri ska du INTE förvänta dig att det levereras med en liten paketbil, utkörningsbilen kanske också hade 2 ton gods till grannen och tar då självfallet med sig ditt "lilla" batteri - så långt är det många som inte tänkt.
Jdmogge skrev:röjar kalle skrev:Vänta tills virket köparna ställer krav på farbara vägar året om då blir det nog annat ljud i skällan.Var inne på ställe närheten av Dalälven i Sala med slam bil. Märkte när jag körde in att hela vägen gungade när jag körde in till fastigheten.Och inte gick det att vända säkert där inne heller bara blöt mo sand och gräs som underlag.Var tvungen att backa därifrån då höll inte vägen längre och bilen fastnade fick ringa bärgare.När vi var klara så pratar vi inte några 3.5 dm spår hela vägen var förstörd 30-40 m.Gubben jäveln blev helt vansinnigt och krävde ersättning för förstörd väg det hela slutade med gubb aset vi bekosta hela kalaset själv.Det står nämligen i kommunens direktiv farbar väg oavsett väglag och årstid om du beställer tömning brunn eller sluten tank.En kollega var och tömde där senare på året och vart inbjuden på kaffe1fick höra hela historien och det var naturligt vis mitt fel helt inkompetent och bättre jag höll mig där det fanns asfalt.
Om virkesköparen kräver farbar väg året om får han nog inte köpa så mycket virke