Skotare

Skotare Gremo 950

5 inlägg 686 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skotare Gremo 950

svenne1  
#835868 Någon som är duktig på Skotare Gremo 950 ? Jag får inte upp något varv på motorn utan den går bara på tomgång ca 1300 varv. Händer inget på gaspedalen eller när man vrider runt stolen då den brukar gå upp i varv. Går att köra både fram o bak men går ju inte särskilt fort på tomgång. Någon som har någon ide var problemet är ?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Skotare Gremo 950

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#835871 Det skulle kunna vara varvtalsgivaren vid svänghjulet. Kan räcka att skruva ur den, torka den i ansiktet och sätta dit den. En annan vaiant är att gaspedalen ska kalibreras. Man gör en "E-gas". Står i boken hur man gör.

Avatar Fallback

Re: Skotare Gremo 950

svenne1  
#835933 Tack för tipset Skogsola - Har tyvärr ingen bok men ska se om man kan ragga upp en för att kolla detta med E-gas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skotare Gremo 950

Daniel gremo  
#836139 Hej min gremo 950
Var dum för några år sen bytte ställdon vid pumpen och calibrerade det var fukt dålig kontakt i kabelpiskan till motorn. På
Min var felet kontakten där den är delad typ vid batteriet om du fäller hytten lite där
Kablarna kommer ner så är
Det en där.

Användarvisningsbild

Re: Skotare Gremo 950

skogsjan695xl  
#836159 Är inte ca 1300 rpm lite väl högt för att vara tomgång oxå.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).