05.45 var jag igång i dag.
Hämtade Dundern + företagets militärlastbil som skulle in på regbesiktning.
Regbes gick fint så tillbaka till företaget å lämna den, ca 10mil
Sen var det i väg och flytta en master 6wd markberedare.
Efter det tillbaka till företaget. Ca 8-10mil igen.
Där lastade jag en Solid F9 och i väg med den ca 4 mil bort.
Lämna den på en by gata och sen vidare igen och hämta en Valmet 820 ett par mil bort.
Sen var jag i väg med den en 5mil bort och lämna den på Swelog.
Sen i väg igen och plocka upp en Master 8wd markbererdare och i väg med den för att asistera en 3:e master som höll på att bärgas.
Lämna den där och sen var jag med och hjälpte till och bärga mastern. Mastern var ordentligt nerkörd.
Kört nerför en backe där framhjulen sen hade dykt. Framhjulen var så gott som under marknivå. Motorn ej körbar då den varit under marknivå (vatten).
Koppla upp med luft från den ena mastern som hjälpte till att bärga för att få loss bromsar.
Så med en Master 8wd och en 1110 så kom den 3:e 6wd mastern upp ur hålet och uppför backen.
Efter det så var jag ocj lämna 1110an ett par mil bort.

Totalt den här dag ca 40mil. 14 timmar totalt med matrast. 6st olika fordon som jag flyttat. Körigt värre....
Åsen inte nog med det...Halsfluss dras jag med oxå så man är inte i topp trimm...

2 kommentarer | Läst 26999 ggr

Mer om bloggaren

Användarvisningsbild

Henrik K

Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum!
Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum!

Blev medlem: lör 12 jan 2008, 20:07

Carlsson:s
Efter 8år som annställd fick de va. Det var inte roligt längre att ligga borta och köra mycke.
Jag hade vid det här laget körning även med vår egna privata maskin en hel del efter Per stormen samtidigt som jag körde som heltids annställd. Det blev för mycke.
Jag hade då i dagarna även börjat leta efter en annan skotare till min far så han skulle slippa Blondin.
Söndag kl 23 på kvällen poppade det upp en Valmet 860 på Blocket. Dagen efter på måndagen ringde jag han kl 8 på morgonen. Allt verkade ok, priset var rätt och maskin verkade toppen. Jag bestämde mig för att jag köper den av dig men vill se den först så jag kommer upp. Vid middagen samma dag åkte jag till boendet och tog datorn och beställde ToR biljett med flyg. Jag ringde chefen och sa att jag kör in timmarna så tar jag ledigt i morgon för jag har ett ärende jag måste uträtta. Det var tydligen inte så populärt... Men jag körde in timmarn och så kl 3 på natten så bestämde jag mig...
Min uppsägning skrev jag i datorn på skotaren kl 3 på natten, så den fick chefen upp de första av allt på morgonen då han startade upp maskin.
Jag åkte sen till boendet och sov 3 timmar. Tog sen bilen och åkte 20 mil till kalmar flygplats. Där mötte mina föräldrar upp och tog hand om bilen medans jag själv satte mig på ett plan till stockholm och sen vidare till Sundsvall dit målet var som jag skulle. I sundsvall mötte säljaren upp mig och vi åkte till maskin. Maskin var perfekt och jag köpte den. Sen bar det hem igen med flyg och nu sitter jag här. Hittils mycke nöjd och belåten med mitt snabba beslut en natt kl 3 för ca 2 år sedan långt ute i smålänska skogarna.

Kommentarer

av totte tis 07 apr 2009, 20:45
Huvva det var ett drygt pass, och med halsfluss med. Du får krya på dig!
av kjugekarlsson ons 08 apr 2009, 08:26
Det suger att asa runt i lastbilen när man inte är tipptopp :/