Vilken dag...Dunderdag mm.
av Henrik K tis 07 apr 2009, 20:42
05.45 var jag igång i dag.
Hämtade Dundern + företagets militärlastbil som skulle in på regbesiktning.
Regbes gick fint så tillbaka till företaget å lämna den, ca 10mil
Sen var det i väg och flytta en master 6wd markberedare.
Efter det tillbaka till företaget. Ca 8-10mil igen.
Där lastade jag en Solid F9 och i väg med den ca 4 mil bort.
Lämna den på en by gata och sen vidare igen och hämta en Valmet 820 ett par mil bort.
Sen var jag i väg med den en 5mil bort och lämna den på Swelog.
Sen i väg igen och plocka upp en Master 8wd markbererdare och i väg med den för att asistera en 3:e master som höll på att bärgas.
Lämna den där och sen var jag med och hjälpte till och bärga mastern. Mastern var ordentligt nerkörd.
Kört nerför en backe där framhjulen sen hade dykt. Framhjulen var så gott som under marknivå. Motorn ej körbar då den varit under marknivå (vatten).
Koppla upp med luft från den ena mastern som hjälpte till att bärga för att få loss bromsar.
Så med en Master 8wd och en 1110 så kom den 3:e 6wd mastern upp ur hålet och uppför backen.
Efter det så var jag ocj lämna 1110an ett par mil bort.
Totalt den här dag ca 40mil. 14 timmar totalt med matrast. 6st olika fordon som jag flyttat. Körigt värre....
Åsen inte nog med det...Halsfluss dras jag med oxå så man är inte i topp trimm...
Hämtade Dundern + företagets militärlastbil som skulle in på regbesiktning.
Regbes gick fint så tillbaka till företaget å lämna den, ca 10mil
Sen var det i väg och flytta en master 6wd markberedare.
Efter det tillbaka till företaget. Ca 8-10mil igen.
Där lastade jag en Solid F9 och i väg med den ca 4 mil bort.
Lämna den på en by gata och sen vidare igen och hämta en Valmet 820 ett par mil bort.
Sen var jag i väg med den en 5mil bort och lämna den på Swelog.
Sen i väg igen och plocka upp en Master 8wd markbererdare och i väg med den för att asistera en 3:e master som höll på att bärgas.
Lämna den där och sen var jag med och hjälpte till och bärga mastern. Mastern var ordentligt nerkörd.
Kört nerför en backe där framhjulen sen hade dykt. Framhjulen var så gott som under marknivå. Motorn ej körbar då den varit under marknivå (vatten).
Koppla upp med luft från den ena mastern som hjälpte till att bärga för att få loss bromsar.
Så med en Master 8wd och en 1110 så kom den 3:e 6wd mastern upp ur hålet och uppför backen.
Efter det så var jag ocj lämna 1110an ett par mil bort.
Totalt den här dag ca 40mil. 14 timmar totalt med matrast. 6st olika fordon som jag flyttat. Körigt värre....
Åsen inte nog med det...Halsfluss dras jag med oxå så man är inte i topp trimm...
2 kommentarer | Läst 26999 ggr