Motorsåg och handhållet

nytt Iggesunds svärd

36 inlägg 12190 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

nytt Iggesunds svärd

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20531 Fick mitt nya svärd från Iggesund idag, alltid lika trevligt, fastän nästa gång blir det nog något från R7 serien



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20534 Oh, jag som trodde vi äntligen skulle få se ditt 84"...

:shock: 8) 😈

Dessa verkar inte alls dumma.

Jag har några som provar de vanliga nu, men det verkar vara svårt o slita upp dem på normal körning. De bockas o Kläms etc..

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20535 jag har bara bra erfarenhet från Iggesunds svärden men som sagt var så skall det blir kul att få testa R7 svärdet.

Det är ju fördelen med iggesund att man kan få det så som man vill ha svärdet. Skickade upp en PDF-fil på ritning av ett Fisk-svärd /belly/bred mitten fas/ till de och de kommer att tillverka detta åt mig. Blir helt perfekt med lite rundare "mage".

Det enda tråkiga är ju att de inte sätter Iggesund på motorsågs svärden, vill ju göra reklam för något bra!

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20537 De har jag på de vanliga.

Det är nog bara dina specialare som inte får logga.

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20539 hmm. skumt..

detta som är på bilden är ett "vanligt" svärd förutom att nosen är utbytt mot .404 delning.

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#20547 vad kostar dom där svärden med 3/8 delning ??

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20573
swe#kipp skrev:vad kostar dom där svärden med 3/8 delning ??

kolla på www.iggesundforest.se

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#20592 Det enda jag hittar är maskinsvärd ,,,,
och dom passar inte så bra till vanliga sågar utan lite ombyggnad vilket jag inte är intresserad av :P

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20602
gossebear skrev:hmm. skumt..

detta som är på bilden är ett "vanligt" svärd förutom att nosen är utbytt mot .404 delning.

Detta är inget vanligt svärd som finns i deras normala utbud så att säga, den kommer nog att vara det men inte riktigt än...
De som normalt finns o få är laminerade med fast noshjul.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#20644
gossebear skrev:jag har bara bra erfarenhet från Iggesunds svärden men som sagt var så skall det blir kul att få testa R7 svärdet.

Det är ju fördelen med iggesund att man kan få det så som man vill ha svärdet. Skickade upp en PDF-fil på ritning av ett Fisk-svärd /belly/bred mitten fas/ till de och de kommer att tillverka detta åt mig. Blir helt perfekt med lite rundare "mage".

Det enda tråkiga är ju att de inte sätter Iggesund på motorsågs svärden, vill ju göra reklam för något bra!

Är det så att din ma.... vill ha sällskp :?: :P :P

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20670
Thunborg skrev:
gossebear skrev:jag har bara bra erfarenhet från Iggesunds svärden men som sagt var så skall det blir kul att få testa R7 svärdet.

Det är ju fördelen med iggesund att man kan få det så som man vill ha svärdet. Skickade upp en PDF-fil på ritning av ett Fisk-svärd /belly/bred mitten fas/ till de och de kommer att tillverka detta åt mig. Blir helt perfekt med lite rundare "mage".

Det enda tråkiga är ju att de inte sätter Iggesund på motorsågs svärden, vill ju göra reklam för något bra!

Är det så att din ma.... vill ha sällskp :?: :P :P


Nja mina 105 kg kropps vikt klarar sig nog ändå.

   TS
Användarvisningsbild
Thunborg  
#20676 Våra maskinsvärd heter R 7 dom är SVARTA men bra :lol:

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20678
Thunborg skrev:Våra maskinsvärd heter R 7 dom är SVARTA men bra :lol:


AH , jag är ute efter ett sådant.

   TS
Användarvisningsbild
Thunborg  
#20680
gossebear skrev:
Thunborg skrev:Våra maskinsvärd heter R 7 dom är SVARTA men bra :lol:


AH , jag är ute efter ett sådant.

Va hunna ska du med det till :?:
Bild

Det är 80 cm och till 2mm kedja :!: :roll:

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20726 japp! men det är snyggt!

Jag skal h adet med 1.6 slits och 404 delning. Passar 3120, det är stor infästning mao 12 mm på den , just smörjning av kjdje olja är jag dock lite osäker på. men vad gör man inte med en borrmaskin?
Senast redigerad av gossebear lör 23 feb 2008, 19:21, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).