Då jag i samarbete med Elmia ligger bakom PDF-filerna på "Elmia Classics" vet jag att intresset är stort angå. äldre litteratur och även uppskattat inom skogsmaskins-maskintillverkarna.
Materialet skyddas också av upphovsrätt. Det är omöjligt att spåra alla upphovsmän, reklambyråer har upphört och fotografer finns inte bland oss längre. Om ditt material finns bland det som jag visar här, ber jag dig att kontakta mig OM matrialet EJ ska fortsättas att visas här på forumet. Skicka ett PM med telefonnummer för vidare kontakt.
Lite förstasides broschyrer ifrån ÖSA:
Och till sist lite priser på skogsutrustning 1956 respektive 1960.
En bild på en "legend" Mini Bruunett. Hördes på lång väg, det där speciella Turboljudet
Njaa jag tar några ÖSA maskiner till......
TÄNK OM..... denna Kockums 85-35 kunde bli en modell i 1:50. Vilken dröm det hade varit. Se bara hur dom marknadsförde den.... Störst,Värst och vackrast...... ojojoj det var tider det....... (titta bara på den kromade avgaspipen....)
Ifrån företagsbroschyr, Kockums 1983:
Avslutar med lite VOLVO BM nostalgi
Något annan modell just du vill se ??? Skicka PM eller ett inlägg här så ska jag se vad jag kan fixa.
Genom åren har man kört en del. bla. A45G FS, JD 1510E och 1470G, Swetruck TMF 28-21 Vedtruck, Ljungbymaskin L30,L25,L15 Cat 972G och Lindetruckar."Pappa" till PDF-broschyrerna på Elmia Classics. ;o).