ons 27 dec 2017, 19:09#488280
Niking skrev:th skrev:Niking skrev:Invigde min "nya" tjänstecykel idag, när jag letade vindfällen. Den funkade bra, men skulle kanske tjäna på att ha några kuggar till i bak om jag ska cykla med t.ex. en röjsåg. Fotbroms känns dock väldigt ovant.
Bilagan DSC_0443.JPG finns inte längre
/Niklas
Var finns röjsågs- och motorsågshållaren
Tja, så långt har jag inte kommit med cykeln ännu. Blir kanske någon cykelkärra så småningom ;-)
Edit:Men jag ser vissa problem med att montera t.ex. en Ekengårdslåda på pakethållaren. Det kan ju bli svårt att hålla balansen med en motorsåg i den lådan.
/Niklas
Drog en BOB yak cargotrailer i somras i dryga 700 km. Med lite påbyggnad skulle det nog gå att transportera både röj- och motorsåg på den.
Gjorde en liten nergradering på min gamla gamla mtb inför vintern och monterade originala, odämpade, framgaffeln. Varken skiv- eller v-bromsar här ;-) En uppgradering var däremot Schwalbes Ice Spiker Pro däckena. Var beredd på att kriga under första cykelpendlingsfärden, men trots ett nästan öronbedövande oljud på bar asfalt gick dom ofattbart lätt. Dubbarna ska vara en blanding av aluminium och karbid.
Rottne Blondin 750 RD, Valmet CK med Pika 36, Hva 550 XPG, Hva 543 XP, Hva 545 FX, HVA 345 FX