tis 08 nov 2016, 18:22#417125
olli skrev: Jag ska fråga Weimer vad de anser om seriekopplad winsch tillsammans med höga flöden från PTO pump
Vet inte om du frågat weimer, men enligt weimer vinch manual, så ska vinchen inte kopplas i serie med vagnsentralen om flöde er över 50l/min.
På min vagn blir det gärna 60-70l/min til kranen och driften, så antar att detta er orsaken, så det inte ska bli önödig varmgang av oljan.
Annars var jag och kolladet på en bekants Igland vagn i dag.
En Igland 450 med navdrift (och swing-track) och 49-68 kran med radiostyrning.
Av någon konstig årsak så kallar Igland denna för en 11t vagn, men detta er totalvikten, det får endast lastas 8,5t.
Vilka typ av navdriftsystem er detta?? Kolla bild under som visar knapper för att koppla til från naven vid vägkörning.
Står inget om lastyta, men tror knappast den laster mer enn min nuvarande farmi 9t vagn. 2m2.
400/60-15,5 er maks däckstorlek. Gisser att orsaken er boggisvängen??
Några bilder bjuder jag på.
1478621713_p1020729.jpg
1478621744_p1020730.jpg
1478621716_p1020731.jpg
1478621742_p1020733.jpg
1478621748_p1020746.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc