Traktorer och processorer

Vad kör ni med?

2087 inlägg 1154381 visningar 301 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

Blondin 750  
#836218
Einarb skrev:Jag kör utan svängbarstol i en Case 5130, spakarna bakom ryggstödet. Hugger vedbehov plus lite flis runt åkerkanter för försäljning. Kran på året runt.

Otippat traktorval för skogen, men inte mindre intressant för det! Har du några bilder på kranmontaget?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#836232
Boman skrev:
1705219352_1000002434.jpg
Första dagen i skogen med nya skogskärran. En farma med utskjut och elspakar ett stort kliv från min gamla kärra. Det funkade bra fick tyvärr lasta av allt för det saknades luft i ett hjul. Men som tur var det bars att pumpa. Är lite ovant med el när man har kört med hydrauliska sparkar innan.

Är väl alltid lite darrigt när man byte spaksystem, köpte Ergo digistick 2012 när jag började bygga på min.
Körde hydralservo innan men gillar dessa mer även om jag haft trådbrott till rullen några ggr på högerspaken genom åren o förra veckan fick jag byta rullen då gripen blev självstängande 🤔

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).