Virkesmätning och Matrisfub

Är SLU partiskt....

811 inlägg 236676 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Skogshuggarninorr35  
#285466 Men om du inte kan avgöra vad som är sant eller falskt kan du väl hålla tyst i stället för att låta som om du skulle jobba för Vida och ta dom i försvar. Det är jävligt skitigt gjort av den som likt Vida vill förneka felen som begåtts när du inte vet vad som hänt eller förnekar misstagen.

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Skogsforskare  
#285472 Var har jag försvarat Vida?
Jag har påpekat sakfel i Bertilssons påståenden, ifrågasatt märkliga påståenden och påpekat när han helt uppenbart smutskastar namngivna personer.
Att någon har gjort fel innebär inte att man har rätt att hänga ut denne med namn - det är ändå förtal.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Skogshuggarninorr35  
#285473 Det innebär att om du forskare hade råkat ut för det samma som Sande'n så hade du varit nöjd och inget sagt, det är ju väldigt positivt för bolaget.

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Si63  
#285477
Skogshuggarninorr35 skrev:Det innebär att om du forskare hade råkat ut för det samma som Sande'n så hade du varit nöjd och inget sagt, det är ju väldigt positivt för bolaget.


Väldigt konstiga slutsatser du drar utan något som helst verklighetsförankring... :roll:

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Skogshuggarninorr35  
#285479 Nä det är ett konstaterande baserat på hans tidigare inlägg att Bertilsson bara far med osanning och lögner och det gäller inte bara denna tråd. Det är jäkligt farligt när någon försöker visa på på fel som gjorts och vissa blånekar och direkt hugger och försöker tysta den personen. Bolagen är för stora om fel begåtts och dom har dessutom råd att skita i problem

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Skogshuggarninorr35  
#285480 Är man bara kapabel att se en sida av ett problem så kommer problemen aldrig att åtgärdas

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Vedproducent  
#285481 Problemet har ju Bertilsson själv skapat. Det finns säkert något någon gång som han har rätt i. Konstigt vore väl annars. Problemet är att det är omöjligt att se vad för dom som står vid sidlinjen och läser. Det är så mycket antagande och konspirationsteorier och påhitt så man blir helt matt. Därför kan man inte veta vad som är riktigt när det väl är riktigt. Det är något Bertilsson helt själv har skapat. Så man kan inte ta något på allvar och det är ju egentligen synd. Speciellt för de drabbade skogsägarna som letar efter hjälp och inte får det.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Skogshuggarninorr35  
#285482 Men ett fel och ett antagande är ju just vad det är till felet är konstaterat. Jag kan också känna att trådarna bara harvar på i samma spår men det är ändå viktigt att någon försöker reda ut och komma till en slutsats. Om tex ni varit i samma situation som Sande'n så skulle ni nog också viljat ha rättvisa

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Skogsforskare  
#285483
Skogshuggarninorr35 skrev:Det innebär att om du forskare hade råkat ut för det samma som Sande'n så hade du varit nöjd och inget sagt, det är ju väldigt positivt för bolaget.

Det skulle underlätta om du läste det jag skriver innan du kritiserar, istället för att hitta på, och om du svarade på direkta, enkla frågor.
Var har jag försvarat Vida?

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285485 Den här tråden handlar väl om SLU är partisk eller opartisk. Slutsatsen blir att dom är opartisk att döma av den fakta som har visats. Sen kommer det alltid att finnas dom som har vigt sitt liv åt att anklaga div institutioner och bolag endast för att dom inte gör som personen själv skulle ha gjort.

Alla kan göra fel, jag försvarar inget bolag som har gjort fel. Ska man anklaga bolag så ska man komma med relevant fakta och inte bara med anklagelser som saknar grund endast för att man vill genomföra ett korståg mot alla bolag. Kritiserar man så bör man kunna visa upp fakta så att andra kan kontrollera dom annars kan dom tolkas som sin egen personliga åsikt. Men i denna tråd diskuteras SLU.

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

sveakatten  
#285504 Undrar om det är rekord för ett inlägg av "gillaknappar", :shock:
Ibland behövs det inte mycket. :wink:

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285590 Skrivelse angående inlägg 10-jul 14:50.

De namn jag sett på trådar domineras av ledningspersoner som har en offentlig framtoning. Dessa använder också pressfolk vid namn i tidningar.
Det skulle bli tämligen svårt att härleda många uppgifter om inte namn fick uppges vid problem.
Så uppenbara misstag som bolag gjort och inte tagit annsvar för på flera år,då är det rimligt att de också förknippas med problemen.
Att utsatta skogsägare ska få all skit och inte få beskriva tydliga fakta för skogsägarkollegor det kan inte jag förlika mig med.

Är det inte dags att vi i stället aggerar för en bättre situation i skogen och annan verksamhet.
Även om det är företagsledningen som styr så måste personer på lägre nivå våga ta ansvar för varje situation eller avstå att medverka i dåliga arbeten.

Anngående Matrisfub och SLU,s partiskhet så hämtas ur jasis inlägg 13-jan 2006.

I VMR:s verksamhetsberättelse från 2006 så står.

DEN VIA OMRÄKNINGSTALEN BERÄKNADE FUB_VOLYMEN KAN BEHÄFTAS MED SYSTEMATISKA FEL OM TIMMERFÅNGSTEN STYRS MOT EXTREMT KORT ELLER LÅNG MEDELLÄNGD ELLER KONCENTRERAS TILL ETT FÅTAL LÄNGDER:

I och med att detta var känt innan SLU testen gjordes 2008 så undanhöll SLU känd fakta och kunskap vilket är deras uppgift att ta fram.
Var det så att andra innblandade i studien inte ville detta.
Varför lyftes inte detta fram
Dom blev partiska pga detta.SLU förde inte fram all fakta som dom borde gjort
Det fanns ju uppgifter på att det fanns SYSTEMATISKA FEL MED MATRISFUB

En fråga till skogsforskare

Har du publicerat något om skog i så fall vad?
Skulle vara intressant att få ta del av.

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Skogsforskare  
#285594
skogogräv skrev:Så uppenbara misstag som bolag gjort och inte tagit annsvar för på flera år,då är det rimligt att de också förknippas med problemen.

Att bolagen nämns har väl ingen protesterat mot? Protesterna har gällt när man förtalar enskilda anställda.

Nej, jag kan naturligtvis inte redovisa vad jag publicerat, eftersom jag inte vill utsättas för din eller Bertilssons smutskastning.

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285598 Du har med andra ord inte publicerat något av vikt för skogsbruket,då vet vi det.
Du vill va lite som jesus,alla har hört talas om dig men ingen har sett dig.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285599
skogogräv skrev:Du har med andra ord inte publicerat något av vikt för skogsbruket,då vet vi det.
Du vill va lite som jesus,alla har hört talas om dig men ingen har sett dig.


Kanske inte vill röja sin identitet...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).